Întrebat, joi, de presă dacă în cazul Tarom vorbim despre parafarea unui acord cu Turkish Airlines, prim-ministrul a arătat că negocierile pentru privatizare au început, dar că încă nu este încheiată nicio înţelgere.

"Mi-aş fi dorit să fie o afacere închisă, din nefericire nu este aşa. Tarom e o companie bună, cu perspectivă regională bună, dar trebuie restructurată, să revină pe profit, iar noi suntem decişi să atragem un investitor strategic. Există negocieri, dar încă nu e nimic oficial, desigur, cu mai multe companii. Suntem deschişi la orice investitor serios care ar putea ajuta Tarom să se modernizeze", a spus Ponta.

El a precizat că, în cazul unui investitor din afara Uniunii Europene, statul va păstra 51% din acţiuni şi că doar în cazul unui investitor european se poate discuta de majoritate pentru acesta, conform reglementărilor comunitare.

La începutul lunii mai, Ponta, aflat în Golf, a anunţat că Guvernul va încerca să încheie un parteneriat cu operatorul aerian Qatar Airways pentru modernizarea aeroportului Otopeni şi relansarea Tarom, având discuţii în aces sens şi cu Turkish Airlines, Emirates şi Etihad, aflate însă deocamdată doar într-o fază exploratorie.

Operatorul aerian de stat a în­cheiat anul trecut cu pierderi de 119 milioane de lei, în scădere cu 8% faţă de 2013, iar pentru 2015 estimează un rezultat negativ de 8 milioane de lei, potrivit informaţiilor transmise în luna martie de Ministerul Transporturilor.