Această decizie care a fost adoptată în interes naţional „va crea zeci de mii de locuri de muncă şi va stimula economia noastră”, a declarat Chris Grayling în faţa deputaţilor, care vor fi chemaţi să se pronunţe prin vot asupra acestui proiect în următoarele zile. „A venit timpul să acţionăm după o jumătate de secol de discuţii”, a adăugat Grayling.
După mai mulţi ani de dezbateri şi studii, Guvernul conservator a anunţat în luna octombrie că sprijină varianta construcţiei unei noi piste la aeroportul Heathrow din vestul Londrei. Dacă Parlamentul va aproba proiectul iniţial prezentat marţi, conducerea aeroportului Heathrow va începe să elaboreze o serie de propuneri mai detaliate. Acestea vor fi supuse consultării la începutul anului următor şi, dacă vor fi aprobate, lucrările de construcţie vor începe în 2021.
Proiectul extinderii aeroportului Heathrow „va fi realizat în mod rentabil şi durabil, cu un set complet de măsuri pentru a sprijini comunităţile afectate şi a proteja mediul”, a precizat Ministerul Transporturilor într-un comunicat de presă, adăugând că proiectul va fi finanţat din fonduri private iar costurile nu vor fi suportate de contribuabili.
Însă, extinderea aeroportului Heathrow este un subiect care provoacă diviziuni în rândul opiniei publice, existând oponenţi chiar şi în cadrul Partidului Conservator şi al Guvernului, precum ministrul Afacerilor Externe, Boris Johnson şi deputaţii din circumscripţiile afectate de extinderea aeroportului. La rândul său, fostul ministru laburist al Transporturilor, Justine Greening a anunţat că va vota împotriva acestui proiect.
Cu peste 75 de milioane de pasageri găzduiţi anual, aeroportului Heathrow din vestul Londrei este cel mai mare aeroport atât din Europa, în termeni de trafic de pasageri. Aeroportul Heathrow găzduieşte peste 80 de companii aeriene care deservesc peste 200 de destinaţii.
Sursa: Agerpres