Guvernul de la Sofia a anunţat că va accelera ritmul de construire a autostrăzilor de la 11 km pe an la 65 km pe an. Sunt vizate toate autostrăzile aflate în planurile guvernamentale.Premierul bulgar Boyko Borisov a declarat că "Bulgaria construia 11 kilometri de autostradă pe an. Acum, vom majora aceasă cifră la 65 de kilometri pe an, dacă vom reuşi să respectăm termenele. Spre comparaţie, Olanda construieşte 55 de kilometri de autostradă pe an". Nu a fost făcută comparaţia c
Guvernul de la Sofia a anunţat că va accelera ritmul de construire a autostrăzilor de la 11 km pe an la 65 km pe an. Sunt vizate toate autostrăzile aflate în planurile guvernamentale.
Premierul bulgar Boyko Borisov a declarat că „Bulgaria construia 11 kilometri de autostradă pe an. Acum, vom majora aceasă cifră la 65 de kilometri pe an, dacă vom reuşi să respectăm termenele. Spre comparaţie, Olanda construieşte 55 de kilometri de autostradă pe an”. Nu a fost făcută comparaţia cu România deoarece, de la începutul anului până în prezent nu a fost deschis circulaţiei publice niciun segment de autostradă finalizat şi rulabil pe ambele sensuri.
Planurile bulgarilor
Ca o dovadă a urgentării lucrărilor, licitaţia pentru autostrada Trakia (care leagă Sofia de Marea Neagră la Burgas, prin sudul Munţilor Balcani) va fi organizată în această toamnă, a anunţat ministrul dezvoltării Regionale Rossen Plevneliev. Oficialul a precizat că nu segment de 115 km din aceasta, între Stara Zagora şi Karnobat va fi gata în 2012. De asemenea, licitaţia pentru segmentul de 67 km dintre Orizovo şi Harmanli din autostrada Mariţa (extensia spre Turcia a autostrăzii Trakia) se va ţine toamna următoare, iar darea în folosinţă va fi în primăvara lui 2013.
Pentru autostrada Struma ce leagă Sofia de Grecia (de importanţă mai mare pentru românii care tranzitează Bulgaria spre Grecia) licitaţia pentru primul segment de 132 km între Dolna Dikanya-Dupniţa se va ţine în toamna 2010, cu deschiderea pentru circulaţie în primăvara lui 2013. Licitaţiile pentru segmentul Dupniţa-Blagoevgrad şi Sandanski-Marikostinovo se vor ţine în primăvara lui 2001 şi căile de rulare vor fi gata în primăvara lui 2013. Cel mai lung segment, Blagoevgrad-Sandanski va fi construit după 2014.
Până acum, bulgarii au în plan să construiască autostrada Mării Negre (Cerno More), care leagă oraşele litorale Burgas de Varna pe un traseu paralel cu ţărmul, numai cu bani europeni. Termenul de începere a lucrărilor va fi după 2014. Oficialii bulgari apreciază că, dacă economia îşi va reveni până atunci, vor lua în calcul şi utilizarea de fonduri de la bugetul naţional.
Stimularea economiei
Premierul Borisov a declarat că autostrăzile sunt prioritatea guvernului pentru stimularea economiei şi crearea de noi locuri de muncă. „Bani şi muncă. Acesta este cel mai bun pachet de stimulare. Restul este o vorbărie să avem ce scrie pe hârtie”, a explicat el pe scurt.
DETALII:
Citeşte şi Bulgaria va construi autostrăzi noi şi va repara drumurile vechi (hărţi cu reţeaua de drumuri naţionale şi autostrăzi din Bulgaria)
Citeşte şi Bulgaria amână finalizarea unei autostrăzi spre mare (impactul pentru români al autostrăzilor bulgăreşti)