Lucrarea este estimată la 1,36 miliarde de euro, fără TVA. Proiectul prevede, pentru sectorul Ploieşti – Braşov (Cristian), importante lucrări de artă, între care 14 viaducte şi 33 poduri cu o lungime totala de aproximativ 3 kilometri, precum şi 2,6 kilometri de tuneluri cu galerie dublă, reprezentând una dintre provocările inginereşti cele mai complexe, conform adevarul.ro.  Costurile de construcţie acoperă nu doar suprafaţa de rulare, respectiv partea văzută a autostrăzii, ci şi numeroase alte lucrări care fac ca această suprafaţă de rulare să se ridice la un înalt nivel de calitate. Este vorba de lucrări importante de terasamente precum şi de consolidare a versanţilor datorate profilului geologic şi geotehnic al zonei străbătute de autostradă, lucrări a căror stabilitate este direct influenţată de executarea unui sistem vast şi judicios gândit şi realizat de preluare şi îndepartare a apelor meteorice sau de infiltraţie.

În plus, există o varietate de alte lucrări specifice unui proiect de autostradă, cum ar fi sistemul de monitorizare a traficului, marcaj şi semnalizare rutieră, sistemul de apel în regim de urgenţă, sistemul ITS (IntelligentTrafficSystem), sistemul de taxare, centrele de întreţinere, spaţiile de servicii şi de parcare.