Potrivit unui proiect de lege avizat de Senat şi susţinut de Guvern, serviciile de ridesharing vor trebui înregistrate fiscal în România și vor raporta cursele autorităților. De asemenea, va fi impusă o taxă anuală.
De altfel, Ministerul Transporturilor organizează vineri dimineaţa o şedinţă publică de dezbatere a proiectului de Ordonanţă de urgenţă pentru modificarea şi completarea Legii serviciilor publice de transport persoane în unităţile administrativ-teritoriale nr. 92/ 2007 şi a Legii nr. 328/ 2018 pentru modificarea şi completarea Legii serviciilor de transport public local nr. 92/2007.
În ultimele două zile, reprezentanţii FORT şi ai Confederaţiei Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR) au protestat în Piaţa Victoriei, solicitând Guvernului adoptarea ordonanţei pentru combaterea pirateriei în sectorul transportului rutier. Transportatorii cer eliminarea sintagmei „în mod repetat” şi trecerea activităţii de’ rent a car’ la Ministerul Transporturilor.
În timp ce taximetriștii sunt nemulțumiți de serviciile de ridesharing precum Uber și Bolt (Taxify), pe care le acuză de „piraterie”, în replică, reprezentanţii companiilor de ridesharing Uber şi Taxify au solicitat Guvernului să amâne o potenţială Ordonanţă de Urgenţă care poate duce la limitarea sau dispariţia serviciilor alternative de transport urban.
Taximetriștii nu se află la primul protest. Sute de taximetrişti s-au strâns pe 13 februarie în Piaţa Victoriei din București, dar și în Iași și Timișoara și alte orașe, unde au protestat faţă de aplicaţiile de tip Uber şi cer modificarea Legii Taximetriei. Ei spuneau atunci că în România ar fi peste 100.000 de persoane neautorizate care practică ridesharing.
Protetatarii amenințau încă de atunci că, dacă nu le vor fi respectate revendicările, nu vor înceta protestele.