Obiectivul Executivului de la Berlin este ca în anul 2020 un milion de automobile electrice să ruleze pe drumurile din Germania. De asemenea, în ceea ce îi priveşte pe producătorii auto germani, BMW, Mercedes şi Volkswagen produc deja automobile electrice, iar Audi şi Porsche au planuri referitoare la producţia unor astfel de automobile.
Reducerile de taxe costă miliarde de euro şi ar putea fi acordate cu greu, ţinând cont de actuala situaţie a bugetului, susţine una din surse. Ministrul german de Finanţe, Wolfgang Schauble, a declarat recent că intenţionează să utilizeze excedentul din 2015 la finanţarea costurilor asociate cu fluxul de refugiaţi. În Germania au sosit 1,1 milioane de solicitanţi de azil în 2015.
În 2015, au fost înregistrate pe piaţa germană aproximativ 30.000 de automobile electrice şi hibride.
Săptămâna trecută, şeful BMW, Harald Krueger, a declarat că industria auto are nevoie de sprijinul Guvernului german pentru majorarea vânzărilor, iar directorii generali ai marilor companii auto se vor întâlni din nou în aprilie cu cancelarul Angela Merkel pentru a discuta problema subvenţiilor.
Alte surse susţin că autorităţile de la Berlin vor ca industria auto să acopere 40% din costurile legate de subvenţii.
Şi ministrul german al Transporturilor, Alexander Dobrindt, a afirmat recent că nu se opune acordării unor subvenţii pentru sprijinirea vânzărilor de automobile electrice şi hibride, dar prioritatea ar trebui să o reprezinte extinderea numărului punctelor de încărcare a vehiculelor electrice.
Şeful brandului Volkswagen, Herbert Diess, a afirmat recent că producătorul auto nu are preferinţe între acordarea subvenţiilor pentru cei care cumpără vehicule electrice sau acordarea unor reduceri de taxe.
"În prezent, există în jur de 5.500 de puncte publice de încărcare a vehiculelor electrice în Germania, cu mult sub necesar", a afirmat preşedintele Asociaţiei Producătorilor Germani de Automobile (VDA), Matthias Wissmann.
Acesta a cerut mai mult sprijin guvernamental şi extinderea numărului punctelor de încărcare a vehiculelor electrice.
Solicitările pentru sprijinirea vânzărilor de automobile electrice au crescut la finele anului trecut, după scandalul manipulării emisiilor poluante de către Volkswagen. Atât ministrul german al economiei, Sigmar Gabriel, cât şi ministrul german al Mediului, Barbara Hendricks, au cerut atunci introducerea unei cote privind automobilele electrice.
Sursa: Agerpres
Citiți detalii despre evoluția pieței de mașini electrice din Europa și România, precum și despre noile modalități de finanțare de la noi în numărul următor al revistei Capital