Negocierile cu privire la preluarea Air Berlin, care săptămâna trecută s-a declarat în insolvenţă, au avut loc zilele trecute, urmând să fie continuate.
Lufthansa, nu poate prelua în totalitate Air Berlin pentru că astfel ar dobândi o poziţie dominantă în Germania. Cu toate acestea, Lufthansa este primul ofertant cu care Air Berlin va avea discuţii cu privire la vânzarea unor active, înainte altor potenţial ofertanţi.
Directorul general Air Berlin, Thomas Winkelmann, a declarat că reţeaua de aviaţie a purtat discuţii cu peste 10 părţi interesate, printre care şi câteva companii aeriene, dar că, cel mai probabil, la final activele sale vor fi divizate între doi-trei cumpărători. Acesta speră să finalizeze procesul de vânzare până în septembrie.
"Vrem să încheiem vânzarea cel mai târziu în septembrie. Altfel, încrederea clienţilor în companie se va prăbuşi", a spus Thomas Winkelmann.
Preluarea unor părţi din activele şi angajaţii Air Berlin ar oferi ofertanţilor acces la sloturile de decolare şi aterizare pe care Air Berlin le deţine pe aeroporturi precum Duesseldorf şi Berlin.
Lufthansa, are deja închiriat 38 dintre cele aproximativ 140 de avioane ale Air Berlin. Compania intenţionează să preia şi 3.000 dintre cei aproximativ 8.000 de angajaţi ai Air Berlin.
"Lufthansa este deja un campion al industriei aviaţiei, iar poziţia sa poarte fi în continuare consolidată", a declarat ministrul Economiei, Brigitte Zypries.
Air Berlin a primit un credit punte de 150 de milioane de euro pentru ca Air Berlin să îşi continue activitatea de zbor.