Guvernul german a adoptat miercuri un proiect de lege care vizează extinderea taxei pentru camioane începând din vara anului următor, transmite AFP.
Proiectul de lege pentru modificarea taxei federale de drum pentru camioane prevede o extindere în trei etape. De la 1 iulie 2015, taxa de trecere pentru camioane va fi extinsă pentru încă aproximativ 1.100 km de drumuri naţionale. Începând de la 1 octombrie 2015, taxa se va aplica şi camioanelor cu o masă maximă autorizată de minimum 7,5 tone. În sfârşit, proiectul prevede extinderea taxei pentru camioane la toate drumurile principale din Germania începând din 2018.
În prezent, această taxă nu vizează decât camioanele cu o masă maximă autorizată de peste 12 tone şi nu este în vigoare decât pentru 12.800 de kilometri de autostradă şi 1.200 de kilometri de drumuri naţionale din Germania.
'Extinderea şi aprofundarea taxei pentru camioane va aduce venituri suplimentare de aproximativ 875 milioane de euro numai în cursul actualei legislaturi', a informat într-un comunicat ministrul german al Transporturilor, Alexander Dobrindt, adăugând că aceste fonduri suplimentare ar urma să fie investite în întreţinerea infrastructurilor rutiere.
În 2013, taxa pe camioane a adus Germaniei 4,4 miliarde de euro.
Extinderea taxei la mai multe drumuri naţionale şi la mai multe vehicule 'va afecta în special companiile germane de transport şi mai ales întreprinderile mici şi mijlocii', a apreciat preşedintele Federaţiei constructorilor germani de automobile, VDA, Matthias Wissmann. Potrivit acestuia, camioanele germane suportă deja 85% din taxele colectate de pe cele patru autostrăzi pentru care există o taxă.
Ministerul german al Transporturilor urmează să prezinte în curând în Consiliul de miniştri şi un mult-aşteptat proiect privind introducerea unei taxe de drum pentru autoturisme, care nu există în prezent în Germania, sub forma unei vignete electronice, care ar urma să fie obligatorie din 2016. Alexander Dobrindt intenţionează să-i scutească pe automobiliştii străini de la plata vignetei pentru drumurile naţionale, dar nu şi pentru autostrăzi, în timp ce automobiliştii germani vor fi taxaţi pentru ambele categorii de drumuri, însă vor putea deduce banii plătiţi din impozitul auto pe care îl achită în fiecare an.
AGERPRES