Guvernul Germaniei ia măsuri pentru a sprijini Volkswagen în fața crizei. Ministrul Economiei a declarat că reducerea locurilor de muncă la cel mai mare producător auto din țară ar putea avea consecințe devastatoare.
Guvernul Germaniei se implică pentru a sprijini Volkswagen
Guvernul Germaniei analizează opțiuni pentru a sprijini Volkswagen, a declarat joi ministrul Economiei și vicecancelarul Robert Habeck. Acesta a fost întrebat despre riscul reducerii locurilor de muncă la cel mai mare producător de automobile din țară, potrivit Reuters.
La începutul acestei luni, Volkswagen a anunțat că trebuie să reducă drastic costurile pentru marca sa emblematică din Germania. Aceasta decizie a fost motivată de costurile ridicate, productivitatea scăzută și competiția intensă.
”VW are o importanţă centrală pentru Germania”, a spus Habeck reporterilor.
Ministrul Habeck va efectua vineri o vizită la o fabrică Volkswagen din orașul Emden.
Volkswagen a declarat că ia în calcul închiderea mai multor fabrici
La începutul lunii, Volkswagen a declarat că ia în calcul închiderea mai multor fabrici din Germania, o premieră în cei 87 de ani de istorie ai companiei. Analiștii au remarcat că nu există alte opțiuni care să evite reducerea capacității de producție.
Analiștii de la firma de brokeraj Jefferies au raportat că Volkswagen ar putea aloca până la 4 miliarde de euro pentru a acoperi costurile reducerii capacității. Această informație a fost transmisă după o vizită a directorilor companiei în America de Nord.
În premieră, Volkswagen a anunțat la începutul acestei luni planul de a închide fabrici în Germania. Această decizie face parte dintr-o strategie mai amplă de reducere a costurilor, în contextul competitiv cu rivalii asiatici.
”Raţionamentul redimensionării mărcii VW nu este nou, dar sentimentul de urgenţă şi hotărârea managementului de a aborda capacitatea în exces şi tiparele de cheltuieli sunt noi”, au scris analiştii Jefferies.
Decizia Volkswagen de a lua în considerare închiderea unor fabrici din Germania, ca parte a unui plan de reducere a costurilor de 10 miliarde de euro, a șocat industria auto din țară.
Această măsură, împreună cu rezilierea anticipată a unui acord de protecție a locurilor de muncă de 30 de ani, reprezintă o schimbare semnificativă pentru companie și un semnal al dificultăților din sectorul industrial german.
Discuțiile despre sursele tehnologiilor revoluționare din ultimele ani, care provin din China și SUA, au generat controverse în Europa.
Producătorii germani de automobile se confruntă cu competiția de la Tesla, presiuni inflaționiste, costuri energetice ridicate, o creștere economică lentă în Europa și rivalitatea cu producătorii chinezi.