Guvernul şi Bechtel au convenit să semneze, în luna august, un protocol care să reflecte "angajamentul" Executivului pentru continuarea finanţării lucrărilor la autostrada Transilvania, protocol care va stabili şi lucrările de autostradă ce vor fi finalizate în cursul anului 2010. Încheierea acestui protocol a fost convenită în urma discuţiei de joi dintre premierul Emil Boc şi reprezentanţii companiei Bechtel privind finalizarea autostrăzii Transilvania. Un document redactat
Guvernul şi Bechtel au convenit să semneze, în luna august, un protocol care să reflecte „angajamentul” Executivului pentru continuarea finanţării lucrărilor la autostrada Transilvania, protocol care va stabili şi lucrările de autostradă ce vor fi finalizate în cursul anului 2010.
Încheierea acestui protocol a fost convenită în urma discuţiei de joi dintre premierul Emil Boc şi reprezentanţii companiei Bechtel privind finalizarea autostrăzii Transilvania.
Un document redactat de Ministerul Transporturilor şi dat publicităţii în urmă cu două săptămâni relevă că Guvernul nu a alocat banii pentru plata integrală a datoriilor de peste 900 milioane lei către compania Bechtel în contul execuţiei autostrăzii Braşov-Borş, astfel că finalizarea ultimilor 10 kilometri ai tronsonului Câmpia Turzii-Gilău este incertă, deşi lucrările continuă.
Pentru derularea lucrărilor în 2010, Executivul a decis să aloce 977,1 milioane lei, în condiţiile în care numai datoriile înregistrate de către Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) faţă de constructorul american s-au ridicat, la sfârşitul anului trecut, la 903 milioane lei.
Nu sunt bani pentru plata datoriilor
Pentru construcţia autostrăzii Braşov-Cluj-Borş nu există în prezent un alt tip de finanţare în afara bugetului de stat.
„În acest context, până în acest moment nu au fost alocate de la bugetul de stat sume pentru plata în întregime a datoriilor către firma Bechtel, aceasta notificând în numeroase rânduri CNADNR cu privire la reducerea ritmului lucrărilor şi, totodată, la posibilitatea concedierii angajaţilor. Chiar şi în aceste condiţii continuă lucrările pe ultimii 10 kilometri ai secţiunii 2B, Câmpia Turzii-Gilău, dar nu există o certitudine în ceea ce priveşte data finalizării acestora”, se arată în document.
Tronsonul Câmpia Turzii-Gilău are o lungime de 55 de kilometri, din care au fost finalizaţi anul trecut 42 de kilometri.
În prezent, constructorul autostrăzii are în lucru ultimii 10 kilometri din tronsonul Câmpia Turzii-Gilău şi sectorul Suplacu de Barcău-Borş, în lungime de 64 de kilometri.
SURSA: Mediafax