„Odată cu aprobarea Legii celor 102 taxe a fost eliminată şi posibilitatea prin care cei care au plătit timbrul de mediu puteau să primească suma pe care au plătit-o, prin depunerea unei simple cereri la ANAF. Guvernul va trebui să găsească şi să stabilească, în perioada următoare, modalitatea prin care banii să fie restituiţi celor care au achitat timbrul de mediu. Estimările actuale arată că ar fi vorba despre returnarea unei sume totale de 6,4 miliarde de lei. Dacă cetăţenii vor fi trimişi să-şi câştige dreptatea în instanţă, atunci există riscul ca această sumă să se majoreze cu 20%. După ce se va găsi soluţia ideală, sper să fie şi transpusă într-un act normativ”, a spus Constantin.
Potrivit fostului ministru, în locul timbrului de mediu, în Coaliţie s-a agreat varianta certificatelor de calitate, acele stickere colorate, acordate în funcţie de certificatul de calitate pe care îl are fiecare autoturism.
Conform Agerpres, taxa auto pentru autovehicule la prima înmatriculare a fost introdusă pentru prima dată la 1 ianuarie 2007, imediat după aderarea României la Uniunea Europeană. La acea vreme, taxa de primă înmatriculare se calcula în funcţie de trei variabile: vechimea maşinii, tipul de catalizator (euro) şi capacitatea cilindrică a maşinii.
Pe 19 februarie 2009, taxa de poluare auto a fost modificată, iar Guvernul a scăzut valoarea acesteia cu o treime. De la 1 ianuarie 2012, taxa auto a devenit obligatorie atât la reînmatricularea maşinilor înregistrate în România înainte de 1 ianuarie 2007, cât şi pentru cei care aduceau maşini din Vest. Începând cu 30 ianuarie 2012, taxa este suspendată până la 31 decembrie 2012, iar persoanele care o plătiseră urmau să primească banii înapoi.
Din 15 martie 2013, intră în vigoare timbrul de mediu pentru autovehicule, iar din acel moment taxa auto este calculată exclusiv pe baza emisiilor de CO2 înscrise în cartea de identitate a maşinii.
Timbrul de mediu pentru autovehicule este inclus în cele 102 taxe nefiscale care au fost eliminate de la 1 februarie 2017.