Guvernul a emis un proiect de hotărâre potrivit căruia Institutul Naţional de Administraţie (INA) va pune în aplicare direcţiile strategice privind eficientizarea administraţiei publice.
Guvernul ţinteşte astfel profesionalizarea personalului din administraţia publică centrală şi locală, se arată în proiectul de hotărâre.
Conform proiectului de HG privind organizarea şi funcţionarea INA, care a fost pus în consultare publică de Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, Institutul se organizează ca instituţie publică de interes naţional, cu personalitate juridică, organ de specialitate al administraţiei publice centrale în subordinea MDRAP.
Institutul exercită atribuţii în domeniile care ţin de administraţia publică: formarea şi perfecţionarea profesională a personalului, cercetare-inovare, facilitarea comunicării informaţiilor şi cunoştinţelor, asigurarea calităţii în domeniul formării personalului.
Institutul are sediul în Bucureşti, strada Occidentului, numărul 14, sectorul 1. Pentru desfăşurarea corespunzătoare a activităţilor sale, INA poate utiliza şi alte spaţii, în condiţiile legii.
Înfiinţarea INA a fost decisă printr-o Ordonanţă a Guvernului din 24 august şi presupune preluarea de la ANFP şi centrele regionale din subordinea acesteia a personalului şi patrimoniului aferente activităţii de formare profesională, a programelor de formare profesională şi a drepturilor şi obligaţiilor care decurg din acestea. Implementarea acestor măsuri nu este de natură să afecteze raporturile de muncă/de serviciu ale personalului preluat şi să conducă, în consecinţă, la disponibilizări, se arată în nota de fundamentare a proiectului de HG.
Conform documentului, numărul maxim de posturi din aparatul propriu al INA va fi de 100 de funcţionari publici şi personal contractual, exclusiv demnitarii şi posturile aferente cabinetului preşedintelui Institutului. De asemenea, numărul total de autoturisme ale INA va fi de 18, prin preluarea acestora din gestiunea ANFP şi a centrelor regionale de formare continuă pentru administraţia publică locală.
Bugetul necesar pentru funcţionarea INA în anul 2016 (în cazul în care protocolul de predare-preluare este încheiat până la 31 decembrie 2016) va fi asigurat prin preluarea sumelor aferente activităţii de formare şi perfecţionare de la Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici.
Totodată, bugetul de venituri şi cheltuieli aferent funcţionării INA începând cu anul 2017 este estimat la o valoare de 15.000.000 lei pe an. Bugetul anual al INA cuprinde sume care până la intrarea în vigoare a ordonanţei erau avute în vedere pentru bugetul ANFP, precum şi sume din venituri proprii, se mai spune în nota de fundamentare.
AGERPRES