Televiziunea Kanal D este de 9 ani pe piaţa media din România şi rămâne în topul televiziunilor, în funcţie de audienţe, cu o cotă de piaţă de 8,6% în 2015, faţă de 1,8% cât era în 2007. Haluk Kurcer, preşedintele Kanal D şi membru Executiv al Consiliului de Administraţie Dogan Media International, spune că au fost decizii radicale care au generat succesul postului.
Capital: De 1 martie împliniţi 9 ani pe piaţa media din România şi în ultimii ani v-aţi poziţionat în top 3 televiziuni din ţară. Care sunt cele mai importante strategii de business care au determinat această poziţionare într-un mediu foarte concurenţial?
Haluk Kurcer: Kanal D este o televiziune de succes care are la bază principii de business solide, iar cifrele de audienţe şi cele de vânzări ne arată că deciziile luate de-a lungul timpului în ceea ce priveşte politica noastră de programe au fost inspirate. Vă dau un exemplu referitor la acest an: Kanal D este staţia generalistă cu cea mai mare creştere de la începutul anului până în prezent.
Strategia noastră de business principală o reprezintă atenţia acordată beneficiarului nostru direct – publicul. Succesul Kanal D este rezultatul eforturilor susţinute ale unei echipe foarte închegate, creative, aflate într-o relaţie de empatie cu publicul staţiei. Un alt element esenţial în succesul nostru este că nu am încercat să copiem pe nimeni, ci, dimpotrivă, am reuşit să fim trendsetteri în ceea ce priveşte televiziunea din România. Am adus primii seriale turceşti de calitate care au înregistrat şi înregistrează audienţe record, ştirile Kanal D au venit cu subiecte în care o categorie foarte largă de români se regăsesc, suntem primii care au introdus componenta socială în economia unui late night show, în „WOWBiz“, iar exemplele pot continua. Nu ne-a fost niciodată teamă să luăm decizii care pot părea radicale. De exemplu, cu un prezentator nou din toamnă, show-ul „Roata Norocului“ continuă să rămână în preferinţele telespectatorilor şi să câştige tot mai mulţi fani.
Capital: Sunteţi parte a celui mai influent grup media din Turcia. Ce au în comun Kanal D România şi Kanal D Turcia? Ce vă diferenţiază?
Haluk Kurcer: Kanal D România şi Kanal D Turcia au în comun respectul public şi dorinţa de a-i oferi programe de divertisment de calitate pentru întrega familie, o alternativă la petrecerea timpului liber. Atât telespectatorii români, cât şi cei turci au în comun apetitul pentru emisiuni de divertisment, serialele turceşti şi reality show-uri. Ne diferenţiază însă nivelul investiţiilor pe care le facem în programele difuzate. Piaţa de publicitate TV din România însumează jumătate din ceea ce înseamnă business-ul media al Dogan Group în Turcia.
Capital: De la începutul anului 2016 audienţele indică o poziţionare a Kanal D pe locul doi în Prime Time. Ce modificări în grila dumneavoastră au determinat această creştere şi care este strategia de menţinere a acestei poziţii în continuare?
Haluk Kurcer: La începutul acestui an am decis să ne concentrăm mai mult pe componenta socială şi să acordăm un spaţiu mai mare rezolvării problemelor grave cu care se confruntă oamenii. În cadrul late night show-ului „WOWBiz“ au fost schimbate destinele unor întregi familii şi pentru noi acest aspect este foarte important. De asemenea, în fiecare ediţie a show-ului concurs „Roata Norocului“, o vedetă participă pentru a veni în sprijinul unor copii aflaţi în situaţii limită. De asemenea, Christian Sabbagh face totul pentru a descuraja fenomenul infracţional din România, la „Sabbagh în acţiune“. Acestea sunt programe prin care ne propunem să schimbăm în bine viaţa celor ce ne privesc zi de zi, iar audienţele înregistrate demonstrează că oamenii sunt interesaţi de astfel de emisiuni.
Cu serialele turceşti „Bahar – Viaţă furată“ şi „Furtuna pe Bosfor“ ajungem zi de zi la inimile românilor, ne bucurăm că sunt tot mai mulţi cei care le urmăresc. Serialul „Bahar – Viaţă furată“ a devenit un adevărat fenomen în România, unii analişti media îl compară cu „Suleyman Magnificul“. Acest succes este un barometru al modului în care am previzionat nevoile de consum ale publicului din România. Poveştile bine articulate, cu scenarii şi regie foarte bune şi actori pe măsură vor fi mereu pe placul oamenilor.
Capital: Aveţi un nou slogan pentru acest an aniversar : „9 ne place!“ Ce vă place în România?
Haluk Kurcer: Sunt de 19 ani în România şi pot să spun că mă simt aici ca acasă. Sunt fericit alături de prietenii şi colegii mei. Îmi place România, îmi plac românii!
Capital: Care este amintirea cea mai puternică de la Kanal D de când sunteţi preşedintele acestei televiziuni?
Haluk Kurcer: Aş menţiona două situaţii trăite în mijlocul echipei, moment legate de decizii extreme de importante pentru Kanal . Cred că un moment esenţial în calitate de Preşedinte al companiei este cel din 2010, când am făcut schimbări radicale la nivelul managementului, numind o nouă echipă de management şi, evident, am reorganizat întreaga companie. Al doilea moment important care îmi vine în minte acum este legat de decizia de a ne muta birourile la Romexpo, acolo unde se aflau studiourile de filmare, pentru a unifica, în acelaşi spaţiu, toate operaţiunile staţiei. Am eficientizat prin această mutare toate activităţile Kanal D.