Circulația rutieră va fi oprită în Pasajul Unirii. Se întâmplă de duminică, 19 iunie

Trebuie menționat că decizia a fost luată ca urmare a începerii lucrărilor de consolidare și punere în siguranță a acestuia, potrivit informațiilor transmise de Primăria Sectorului 4.

În acest context, autoritățile informează și că traficul în zonă va fi reconfigurat, urmând ca șoferii, care până acum traversau zona prin pasajul subteran, să tranziteze Piața Unirii pe deasupra acestuia.

„Vor fi înlocuite toate elementele arhitecturale degradate, care se pot oricând desprinde și pune astfel în pericol viața oamenilor, partea carosabilă va fi refăcută de la zero, cu delimitarea și semnalizarea clară a benzilor de circulație, precum și a spațiului ce separă cele două sensuri de mers, iar rețelele edilitare de apă-canal vor fi schimbate.

Totodată, actualul sistem de iluminat din interiorul pasajului va fi înlocuit cu unul care să sporească la maximum vizibilitatea în tunel. Mai mult, în premieră pentru acest gen de construcții în țara noastră, în pasaj se va monta un sistem performant de ventilație, cu o capacitate mare, pentru extragerea noxelor și asigurarea unui aer curat.

Și tot în premieră, în urma lucrărilor, în Pasajul Unirii nu vom mai avea probleme la utilizarea telefoanelor, întrucât vor fi montate amplificatoare de semnal GSM”, a transmis Primăria Sectorului 4.

Lucrările de punere în siguranță se vor realiza simultan pe ambele sensuri de mers

De asemenea, lucrările de punere în siguranță se vor realiza simultan pe ambele sensuri de mers, explică autoritățile. Echipele vor lucra atât pe timpul zilei cât și pe timpul nopții. Amintim că Pasajul Unirii a fost construit în anii 1986-1987 și are o lungime de aproximativ 800 de metri și o lățime de 14 metri.

Totuși, Pasajul Unirii a primit un verdict îngrijorător încă din anul 2017, în urma unei expertize tehnice care a arătat faptul că unul dintre cele mai tranzitate pasaje rutiere subterane din București se află într-o stare avansată de degradare.

Mai precis, construcția este încadrată în clasa stării tehnice IV, adică prezintă deficiențe serioase la structura de rezistență. Tunelul este traversat zilnic de circa 60.000 de mașini, conform celor mai recente date de trafic.