Transformarea digitală rapidă afectează marile companii

Marile corporații ar putea înregistra scăderi în venituri și competitivitate afectate de transformarea digitală.

Concluzia primului eveniment organizat în România de către compania americană ServiceNow împreună cu partenerul local, Devhd, a fost că migrarea către platforme tehnice unitare și adoptarea inteligenței artificiale pot reprezenta soluția pentru companiile mari care se confruntă cu provocările generate de transformarea digitală accelerată și, uneori, haotică.

La patru ani de la debutul pandemiei COVID, care a generat o cerere fără precedent pentru servicii digitale, companiile se confruntă cu noi provocări determinate tocmai de acest proces accelerat și, uneori, neregulat al digitalizării operațiunilor pe multiple paliere.

Cerințele de digitalizare depășesc capacitățile personalului

Cauzele provocărilor cu care se confruntă companiile, indiferent de domeniul sau zona geografică în care se află, sunt:

  • importanța tot mai mare a serviciilor digitale,
  • problemele rezultate din utilizarea acestora într-un ritm mult mai intens decât înainte de 2020
  • descentralizarea echipelor IT, modul de lucru hibrid
  • utilizarea a zeci sau chiar sute de instrumente tehnologice disparate care, în general, nu interacționează unul cu altul.

Mai mult, cerințele de digitalizare și automatizare pe care le au acum companiile depășesc capacitățile personalului lor tehnic și implică alocarea de resurse suplimentare. Acest aspect a fost subliniat de reprezentanții ServiceNow în cadrul primei lor prezențe la un eveniment organizat în București împreună cu compania parteneră, Devhd.

Workshop-ul a reunit profesioniști din domeniul IT, manageri și reprezentanți ai companiilor interesate să afle mai multe despre modul în care ServiceNow poate contribui la optimizarea și unificarea operațiunilor și serviciilor IT.

Dacă nu investesc în mod susținut în această direcție, 92% dintre companii vor deveni mai puțin competitive, 52% vor suferi pierderi financiare sau de reputație, iar 93% nu vor putea ține pasul cu schimbările.

Care ar fi soluția?

“78% dintre companii la nivel global au început procesul de transformare digitală în pandemie. Companiile, mai ales cele de dimensiuni mari, cu mii de angajați, deja se confruntă cu provocări operaționale cauzate de procesul accelerat de migrare către digital și trebuie să ia în calcul atât utilizarea pe termen lung a soluțiilor de tip platformă unică cum este ServiceNow, cât și adoptarea instrumentelor bazate pe inteligența artificială.

O platformă unică care ajută la gestionarea operațiunilor și activelor tehnologice pe care companiile le-au acumulat în ultimii ani, dar și a diverselor fluxuri operaționale (HR, Customer Service, Risk Management, ESG etc) va aduce un plus de cel puțin 30% în eficiența operațională a companiei și o scădere cu peste 90% a incidentelor consumatoare de timp și de resurse”, spune Adrian Herdan, CEO al Devhd.

La workshop-ul cu tema „Service Operations Technology Workshop”, au participat și Marcin Grzywacz și Michal Socha, din partea ServiceNow.

Evenimentul, organizat în premieră în România, a adus în atenția comunității de profesioniști IT din țară beneficiile și relevanța soluțiilor ServiceNow, cu accent pe domeniul Service Operations.

Service Operations reprezintă o abordare inovatoare care facilitează colaborarea între echipele de servicii și operațiuni IT. Scopul evenimentului a fost să prezinte noile funcționalități ale GenerativeAI ale ServiceNow și să ofere companiilor sfaturi despre cum să evite greșelile obișnuite în implementarea CMDB (Configuration Management Database). Precum și pașii esențiali pentru implementarea unei soluții coerente de CMDB, integrabilă cu soluțiile de IT Asset Management pentru a respecta cerințele de raportare și conformitate.