Cu o investiție mică, dar cu un imens capital de încredere, Mariana Vlad are parte de un start bun în lumea afacerilor. Ideea ei, de a oferi în fiecare vineri un mic dejun savuros angajaților, este foarte apreciată de companiile care mizează pe inovație.
Un loc de muncă destul de sigur, bine plătit, de unde, dacă îți vezi de treabă, chiar poți ieși la pensie. Ce poți să-ți dorești mai mult? Ei bine, ceea ce pentru mulți români este un job de vis, pentru Mariana Vlad a fost doar o etapă în drumul spre antreprenoriat.
O etapă în care a învățat și în care și-a construit un businessplan cât se poate de serios. A plecat de la ideea că, în zilele noastre, fericirea angajaților este din ce în ce mai importantă pentru succesul afacerii și s-a hotărât să dea o mână de ajutor companiilor. Așa că, a importat conceptul de „Happy Friday“, iar în jurul lui a început să-și construiască o mică afacere.
„Cele mai importante evenimente se întâmplă în jurul mesei, iar eu cred că oamenii nu valorifică îndeajuns micul dejun. Acesta a fost motivul pentru care m-am gândit la Happy Friday. Ideea este să livrez la birou mâncare pe care, cumva, eu o gătesc. Este mâncare strict pentru mic dejun, dulciuri pe care poți să le mănânci dimineața, eventual și ceva sărat, care să meargă cu o cafea“, explică Mariana Vlad.
Tânăra antreprenoare recunoaște că a identificat această nișă datorită norocului, dar și a experienței pe care a căpătat-o lucrând în online, un domeniu în care creativitatea joacă un rol extrem de important. Aici și-a observat colegii și a ajuns la concluzia că o mâncare gustoasă dimineața schimbă starea de spirit, iar munca este privită mai puțin ca o corvoadă.
Așa că, a investit aproximativ 1.000 de euro în producție, branding și logistică, iar la începutul anului s-a apucat de afaceri. „Pe 1 februarie am început să livrez primele dulciuri și am încercat să fac tot acest concept ca un extra job“, își prezintă strategia inițială antreprenoarea.
Cum însă încă de la început a avut un succes nesperat, a trebuit să schimbe businessplan-ul. Prin urmare, a renunțat la job și s-a dedicat 100% afacerii. Prima decizie în calitate de manager full-time a fost să facă un contract cu un laborator specializat, căruia i-a cerut un singur lucru: să-i urmeaze întocmai rețetele. „Eu testez acasă produsele, îmi imaginez ce ar mânca cineva dimineața. Cu alte cuvinte, fac un research amănunțit. Asta pentru că vreau să livrez lucruri de calitate și foarte gustoase“, explică Mariana Vlad cum reușește să le facă altor angajați un sfârșitul de săptămână savuros.
Și, de ce nu, astfel să-și ajute și clienții, adică pe angajatorii care știu că un mic dejun dulce mult aduce. „La început, am țintit companiile din IT deoarece oamenii ajung mai târziu la birou și am vrut să le dau un motiv să vină mai devreme. Și acum, targetul meu a rămas într-o zonă de IT, mobile sau advertising“, spune Mariana Vlad.
Cele zece companii care au apelat la serviciile ei plătesc abonamente cuprinse între 100 și 500 de euro, în funcție de numărul salariaților. Deocamdată, 200 de angajații și clienții a două coffe-shop-uri bine cotate din București gustă din bunătățile imaginate de tânăra antreprenoare.