Harley-Davidson a luat decizia ca urmare a scăderii vânzărilor de motociclete la nivel mondial, aceste măsuri urmând să coste producătorul american între 20 şi 25 milioane de dolari. 

Harley-Davidson nu a oferit detalii cu privire la planurile sale de reorganizare şi nici câte locuri de muncă ar putea fi afectate. 

Harley este lider de vânzări pe piaţa de motociclete din SUA însă în trimestrul al treilea vânzările de motociclete Harley-Davidson au scăzut cu 7,1% în SUA şi cu 4,5% la nivel global. 

"Continuăm să navigăm în mod eficient printr-un mediu extrem de competitiv", a declarat preşedintele director general de la Harley-Davidson Inc, Matt Levatich. 

Separat, Harley-Davidson a raportat un profit net de 114,1 milioane de dolari în ultimele trei luni, în scădere faţă de 140,3 milioane de dolari în perioada similară a anului trecut, în principal din cauza vânzărilor slabe din SUA. Câştigurile pe acţiune au scăzut până la 64 de cenţi de la 69 de cenţi în urmă cu un an în timp ce cifra de afaceri s-a redus până la 1,27 miliarde de dolari, de la 1,32 miliarde de dolari în urmă cu un an. 

Arun Kumar, consultant la firma AlixPartners, susţine că mulţi americani alocă veniturile disponibile mai degrabă pentru achiziţionarea automobilelor decât pentru motociclete. "Consumatorul american preferă să facă trecerea la un vehicul de lux", susţine Arun Kumar. 

Harley-Davidson estimează că, pe ansamblul acestui an, va livra între 264.000 şi 268.000 de motociclete, ceea ce ar putea însemna fie o creştere fie o scădere de 1% comparativ cu anul trecut.

AGERPRES