Vestea bună este că autostrăzile cu impact internațional apar tot mai mult în prim plan, se fac proiecte și se trasează hărți cu ceea ce vom putea în viitor.

Vestea și mai bună este că de aceste proiecte se ocupă în special vecinii de lângă noi, ceea ce ne dă șansa de a spera că vor deveni realizabile într-un număr de ani mai mic decât dacă ne-am fi ocupat noi.

Cel mai recent exemplu este autostrada spre Turcia la care bulgarii mișcă deja serios paleții și care nouă, românilor, în special bucureștenilor și celor din sudul României, ne dă șansa să ajungem la Kusadasi mai repede cu mașina, fără să depunem prea mare efort.

În 2013-2014, România ar trebui să aibă prima ieșire la graniță spre autostradă, cea de la Nădlac. Noi ne-am propus să ajungem cu autostrada la graniță în 2013, iar ungurii vor ajunge cu bucățica de 20 km până la noi în 2014.

Conform hărții proiectelor cu impact internațional de pe site-ul CNADNR, România va mai avea o ieșire spre unguri pe la Borș, care va fi terminată la finalul anului 2013.

Un alt proiect care va deschide drumul românilor spre Occident este autostrada Timișoara-Belgrad, despre care ministrul Alexandru Nazare a declarat, în exclusivitate pentru Capital, că vor începe în 2014. Conform proiectului, autostrada ar pleca din Timişoara, prin Vârşeţ, Belgrad, Cacak, apoi prin Podgorica şi Bar, ajungând deci în Muntenegru, de unde se poate asigura o legătură către Bari, în Italia.

La finalizare, noua autostradă va avea în jur de 600 de kilometri. Teoretic, aproximativ  50 de kilometri din noul drum se vor găsi pe teritoriul României, urmând să asigure legătura între graniţa cu Serbia şi Timişoara, respectiv cu Coridorul IV European, care include şi autostrada Arad – Timişoara.

Tot în 2014, vor începe lucrările și pentru Mureș-Iași-Ungheni.

O altă ieșire spre Sudul Europei va fi Autostrada Pitești-Craiova-Calafat, proiect ce a început să intre pe agenda de lucru a guvernanților.