VNU Magazines Olanda si Hearst Magazines International au format, la sfarsitul anului 1998, VNU-Hearst Romania, un joint-venture care editeaza la Bucuresti revistele Cosmopolitan, FHM si Mami. in cadrul parteneriatului din Romania, VNU detine 65% din actiuni, iar Hearst 35%. Managementul a fost asigurat inca de la infiintare de catre VNU. VNU a negociat, inca de la sfarsitul anului trecut, cu mai multe companii din domeniu, vanzarea diviziei de consumer magazines, care include mai mult de 50 de
VNU Magazines Olanda si Hearst Magazines International au format, la sfarsitul anului 1998, VNU-Hearst Romania, un joint-venture care editeaza la Bucuresti revistele Cosmopolitan, FHM si Mami. in cadrul parteneriatului din Romania, VNU detine 65% din actiuni, iar Hearst 35%. Managementul a fost asigurat inca de la infiintare de catre VNU.
VNU a negociat, inca de la sfarsitul anului trecut, cu mai multe companii din domeniu, vanzarea diviziei de consumer magazines, care include mai mult de 50 de publicatii in intreaga Europa. Decizia de vanzare a acestei divizii a survenit in urma fuziunii cu compania americana AC Nielsen. Filiala din Romania urmeaza sa fie vanduta la pachet, alaturi de cele din Olanda sau Belgia.
Fuziunea AC Nielsen cu VNU a condus, de altfel, la aparitia liderului mondial in domeniul serviciilor de marketing si a cercetarii de piata. In aceasta situatie, VNU a decis sa se concentreze mai mult pe domeniul marketing-ului si mai putin pe cel al mass-media. VNU a platit 36,75 dolari pentru fiecare dintre actiunile AC Nielsen preluate, tranzactia totala ridicandu-se la 2,3 miliarde de dolari. Fuziunea a fost finalizata in primul trimestru al acestui an.
Peter Jansen, directorul general al VNU/Hearst, a declarat ca nu cunoaste detalii despre oferta depusa de Hearst, dar a spus ca „oferta Hearst este foarte posibila”.
„in conditiile in care VNU si Hearst sunt parteneri in Romania si in Rusia, interesul pentru preluarea diviziei de publicatii pare unul normal”, spune Jansen.
Potrivit publicatiei britanice Sunday Times, Hearst a lansat oferta de preluare a publicatiilor editate de VNU in parteneriat cu ING Barings si grupul rus de media Independent Media. George Green, presedintele Hearst Magazines, a declarat ca oferta pentru VNU tine de obtinerea pachetelor de control la filialele din Romania si Rusia. „Ne pasa cine va prelua aceste filiale, pentru ca am investit bani”, a spus Green.
Oricum, Hearst nu este singurul grup de media interesat de VNU. Grupul german Bertelsmann se gaseste, de asemenea, printre potentialii cumparatori ai diviziei de consumer magazines a VNU. Bertelsmann este prezent in Romania prin intermediul companiei Gruner Jahr, actionarul majoritar al trustului Expres, care editeaza Evenimentul Zilei.