Dacă v-ați întrebat mereu cum este să fii maestru chocolatier, noul magazin deschis de Heidi Chocolat SA, parte a grupului elveţian Läderach, în orașul Pantelimon, de lângă București, vă dă posibilitatea de a experimenta arome și ingrediente. Cu alte cuvinte vă puteți crea singuri ciocolata.
Magazinul a fost deschis ca urmare a unei investiții de peste 250.000 de euro și se întinde pe o suprafață de 169 de metri pătrați. ”Una dintre funcţiile Chocoworld este să fie un outlet store pentru fabrica Heidi, aflată aici, în Pantelimon. Vizitatorii Chocoworld pot găsi aici ciocolată la preţuri deosebite, multipack-uri cu preţ redus, sau ciocolată Silver Line (calitatea a doua, produsele rupte pe linia de ambalare, neconforme la gramaj, dar perfecte ca şi gust) cu preţuri imbatabile”, se arată într-un comunicat al firmei de ciocolată.
De asemenea, cei care vor trece pragul pot participa la un seminar de creaţie de ciocolată, care se poate ține și online, astfel că rezultatul muncii le va fi expediat acasă cât mai repede.
Este primul astfel de magazin deschis în România de un producător de ciocolată.
Piața românească de ciocolată continuă să scadă
În 2010, piața românescă de ciocolată a cunoscut o scădere de 25%, ajungând la o valoare de circa 820 de milioane de lei. Erwin Vondenhoff, directorul general Heidi Chocolat SA, estimează că tendința de scădere accelerată se va menține și în acest an.
”Piața ciocolatei din România are cum dimensiunea din anii 2007-2008, deci ne-am întors la situația de acum trei-patru ani”, a declarat, pentru capital.ro, Erwin Vondenhoff.
Cu toate acestea, estimează o creștere a afacerilor firmei pe care o conduce cu circa 20%, până la 65 de milioane de lei, în special datorită exporturilor. la finalul anului, circa 45% din întreaga producție a fabricii din Pantelimon va merge la export. Producătorul de ciocolată exportă deja în circa 38-39 de state de pe toate cele șase continente, potrivit lui Vondenhoff.
”Acum trei ani doar 5% din producție mergea la export. La finalul acestui an vom ajunge să exportăm circa 45% din ce producem în fabrica din Pantelimon. În doi-trei ani vom ajunge la 60-70%”, precizează acesta.
Vondenhoff a declarat că, în acest moment, cota de piața este de 9-10%,. în creștere de la 5-6% cât era în 2008. ”Noi avem acum o bucată mai mare din tort, numai că tortul este mai mic”, a adăugat directorul general al Heidi Chocolat SA.