Producatorul de bere local, Heineken Romania, a inregistrat in 2008 o crestere cu 20% a cifrei de afaceri, pana la valoarea neta de 829 milioane de lei. Varful de lance al portfoliului, marca Heineken, si-a continuat evolutia semnificativa, ajungand la o crestere de 26% in 2008, potrivit reprezentantilor companiei. Marcile Ciuc Premium, Golden Brau, Bucegi au evoluat in conformitate cu asteptǎrile companiei. Pentru anul in curs, Heineken Romania si-a propus finalizarea procesului de integra
Producatorul de bere local, Heineken Romania, a inregistrat in 2008 o crestere cu 20% a cifrei de afaceri, pana la valoarea neta de 829 milioane de lei.
Varful de lance al portfoliului, marca Heineken, si-a continuat evolutia semnificativa, ajungand la o crestere de 26% in 2008, potrivit reprezentantilor companiei. Marcile Ciuc Premium, Golden Brau, Bucegi au evoluat in conformitate cu asteptǎrile companiei.
Pentru anul in curs, Heineken Romania si-a propus finalizarea procesului de integrare a companiei Bere Mures. Aceasta actiune a debutat acum un an, cand Heineken N.V. a achizitionat fabrica romaneasca Bere Mures, tranzactie care a consolidat pozitia de pe piata a companiei.
De asemenea, Heineken si-a propus si continuarea investitiilor in noua sa fabrica de bere si in marca Neumarkt, precum si in celelate fabrici si marci.
In urma procesului de integrare, Heineken Romania are cinci fabrici de bere la Constanta, Craiova, Hateg, Miercurea-Ciuc si Targu Mures.
Piata locala de bere a crescut cu 5% in 2008
In 2008, piata romaneasca de bere a crescut cu aproximativ 5%, potrivit ultimului studiu realizat de Nielsen. Principalul segment care s-a dezvoltat este segmentul super premium international, acest fapt datorandu-se, in principal, cresterii cererii si asteptarilor consumatorului. In 2008, segmentul super premium a atins o cota de piata de 9,3 %, segmentul premium – 11,7 %, segmentul mainstream – 36,2%, segmentul economic – 40,3 %, iar cel al berii fara alcool a ajuns la 2,5 %.
In ceea ce priveste ambalajele, cota de piata a segmentului PET a ramas stabila, in timp ce cota de piata a segmentul CAN (doza) a crescut. Prin urmare, in 2008, segmentul PET ocupa o cota de piata de 44,5%, segmentul berii la sticla – 40%, segmentul CAN – 12,2 %, iar segmentul Keg – 3,3 %.