Subsidiara din Romania a producatorului de bere Heineken a inregistrat anul trecut o crestere de 24% a cifrei de afaceri si si-a mentinut pozitia de lider al pietei de bere din România pentru cel de-al saptelea an consecutiv, cu o cota de piata de 26.7%, informeaza un comunicat al companiei. Heineken Romania intentioneaza sa investeasca 80 de milioane de euro in urmatorii trei ani în modernizarea sistemelor tehnologice din fabricile de bere pe care le detine.

"Îmi face placere sa anunt ca în anul 2006 ne-am îndeplinit atât obiectivele stabilite la nivel financiar, dar si la nivel comercial", a declarat Edwin Botterman, presedinte & CEO, Heineken România.

In 2006 Heineken România a obtinut o crestere a volumului de vanzarilor de 20%, si a vândut 4,3 milioane de hectolitri de bere. Berea Heineken a inregistrat o crestere a vanzarilor de 40%.

Heineken Romania a lansat anul trecut prima bere premium intr-un ambalaj PET  (ambalaj de plastic), berea Ciuc, aceasta primind si o varianta de iarna, Ciuc Winter.

De asemenea, compania a lansat marca Golden Brau pe segmentul de PET la doi litri. Marca Bucegi a înregistrat, de asemenea, o crestere peste media pietei , se mai arata in comunicat.

În 2007, Heineken estimeaza ca piata de bere va avea o dezvoltare între 7 si 10%, mai redusa fata de 2006 (17%). Potrivit companiei, costurilor de operare ale producatorilor de bere se vor mari din cauza costurilor mai mari pentru materiile prime si acest lucru va afecta marginile si profitabilitatea întregii industrii.

Incepand cu luna martie a acestui an, subsidiara din Romania a companiei Heineken si-a schimbat denumirea, din Brau Union Romania in Heineken Romania.

"Schimbarea numelui trebuie înteleasa ca o modalitatea de a implementa cultura si valorile Heineken în România: respect pentru individ, societate si mediul înconjurator, pasiune pentru calitate si bucuria pe care o aducem în viata oamenilor", a spus Edwin Botterman, Presedinte & CEO, Heineken România SA.

Compania Heineken este numarul unu în Europa, numarul patru în lume si cel mai mare distribuitor si producator de bauturi din Europa de Vest.

Subsidiara Heineken din Romania a fost înfiintata în 1998 si, începând din 2000, este liderul pietei de bere la nivel national. Compania are patru fabrici de bere la Miercurea Ciuc, Hateg, Constanta si Craiova si peste 1.300 de angajati. Portofoliu Heineken Romania cuprinde berile Heineken, Gösser, Schlossgold, Silva, Ciuc, Golden Brau, Bucegi, Gambrinus, Harghita, Hategana si Zipfer.

 

Sursa: Capital 29 Martie 2007