Grupul german Henkel a anunţat demararea procesului de producţie la noua fabrică de adezivi din Roznov, judeţul Neamţ, care creşte capacitatea de producţie anuală a companiei cu 180.000 de tone. Investiţia în noua fabrică s-a ridicat la circa 10 mil. euro şi a fost cofinanţată din fonduri europene.
„Fără aceste fonduri europene nu am fi făcut fabrica de la Neamţ. Piaţa de adezivi a scăzut între 30% şi 40% faţă de vârful atins în 2008, urmând evoluţia întregii pieţe a construcţiilor“, a declarat Andrei Dumitrescu, directorul de vânzări al Henkel România. El a mai menţionat că nu s-a luat în calcul extinderea activităţii companiei prin preluarea unor competitori.
Deocamdată, fabrica din Moldova lucrează la două treimi din capacitatea instalată şi are angajaţi 72 de muncitori. Planul cincinal al Henkel prevede creşterea cifrei de afaceri cu 46,1% faţă de 2009, an în care s-au demarat lucrările de construcţie la fabrica din Neamţ şi care constituie referinţa, precum şi creşterea exporturilor cu 198,03% faţă de acelaşi an de referinţă. În prezent, exporturile au o pondere de circa 2,5% din cifra de afaceri a Henkel România.
Grupul german mai deţine încă două fabrici de adezivi în România la Câmpia Turzii, care asigură exporturile către Ungaria, şi în Pantelimon, care deserveşte piaţa bulgară. Fabrica din Roznov va exporta în special către Republica Moldova. În total, capacitatea de producţie a Henkel în România este de 680.000 – 700.000 de tone pe an. Investiţia în cele trei fabrici cumulează 45 mil. euro.
Anul trecut, nemţii au înregistrat un avans al veniturilor de 15% pe divizia de adezivi din România, iar la nivel global au avut o cifră de afaceri de 8,2 mld de
euro şi o rată a profitului de 15,9%. Pentru 2013 estimează o creştere de 10% a afacerilor cu adezivi româneşti.
În ultimul an, nemţii au realizat două majorări de preţuri la adezivi cu 3-4% pe seama creşterii preţului la combustibil şi a scupirii materiilor prime.
Pentru acest an, Henkel mizează pe o continuare a creşterii afacerilor pe fondul lansării unor produse noi, a investiţiilor programate în dezvoltarea brandului Moment, precum şi din potenţialul pieţei de termoizolare. Anul trecut, programul de reabilitare termică a reprezentat doar 1-2% din cifra de afaceri a companiei. Principalii concurenţi ai Henkel pe zona de adezivi sunt companiile AdePlast, Baumit şi Sika.