Henkel mizează pe creșterea afacerilor în acest an

Grupul german Henkel a anunțat oficial demararea unei noi investiții de circa 10 milioane de euro. Viitoarea uzină de la Roznov va majora producția companiei până la 700.000 de tone.

Aflată încă în regres, piața adezivilor continuă să atragă investiții majore. Doi din­tre principalii actori de pe această piață au anunțat că au în plan deschiderea de noi fabrici. Dacă despre viitoarea uzină a AdePlast se știe doar că va fi situată în centrul Moldovei, Henkel a demarat deja procedurile pentru construirea unei fabrici la Roznov, în apropiere de Piatra-Neamț. Conform oficialilor Henkel, investiția se va ridica la zece milioane de euro, din care trei milioane au fost obținute din fonduri europene prin Programul Operațional Sectorial – Creșterea Competitivității Economice.
„Vom utiliza fondurile europene acordate pentru achiziționarea utilajelor și construirea propriu-zisă a uzinei. Capacitatea va fi între 180.000 și 200.000 de tone, iar producția va demara în toamna lui 2012“, a declarat Albert Șutru, production manager Henkel România. Conform oficialilor companiei germane, în afara noii uzine, investițiile totale derulate în România se ridică deja la circa 30 de milioane de euro.
Business zonal
Deși va atinge o capacitate anuală de 700.000 de tone de adezivi, Henkel România nu mizează prea mult pe export. „Producția noastră este direcționată aproape total către piața românească. Nu exportăm decât în Republica Moldova, Bulgaria și Serbia. Ponderea exportului va crește puțin odată ce vom demara activitățile de vânzare în Ungaria, dar procentajul exporturilor de adezivi va rămâne foarte mic“, a declarat pentru Capital, Andrei Dumitrescu, sales & marketing manager al diviziei de adezivi din grupul Henkel. Conform acestuia, „costurile mari de transport ne obligă la un business zonal și, atunci, am decis amplasarea noii uzine în nord-est, unde nu eram prezenți. Fabrica din Pantelimon asigură zona de sud a țării, iar cea de la Câmpia Turzii, zona de vest.
Desigur, faptul că zona în care vom construi fabrica este considerată defavorizată ne-a ajutat să obținem și un punctaj mai bun pentru accesarea de fonduri europene. A contat mult și asta“. 
Cu toate că sunt gata de a investi într-o nouă unitate de producție, cei de la Henkel nu consideră că problemele generate de criză au luat sfârșit.
„Cum noi nu comercializăm produse destinate lucrărilor de infrastructură, mizăm pe dezvoltarea sectorului rezidențial, unde există un potențial enorm. Suntem încrezători că România va depăși această perioadă dificilă, iar noua fabrică este construită cu scopul de a ne ajuta să fim pregătiți pentru revenirea cererii“, spune Dumitrescu. În privința prețurilor pentru adezivi, după scăderi repetate în 2009 și 2010, au urmat deja majorări.
„Am fost nevoiți să majorăm prețurile. De două ori chiar, în ianuarie și mai, pe fondul creșterii costului materiilor prime și transportului. Deocamdată, creșterile au fost cuprinse între 5% și 10%, dar nu știu cum se va încheia anul“, spune Dumitrescu.
Pentru anul în curs, Henkel România mizează pe o stagnare a pieței. Cu toate acestea, oficialii companiei se așteaptă la o majorare a cifrei de afaceri cu 3% până la 5%. În 2010, afacerile totale ale grupului, care mai include diviziile de detergenți și produse cosmetice, au atins 560 de milioane de euro, în scădere cu 2% față de anul precedent.