Henkel România, divizia locală a grupului german Henkel, a raportat pentru anul trecut o cifră de afaceri de 571 mil. lei (circa 135 mil. euro) în scădere faţă de vânzările înregistrate în 2008, de 590 mil. lei (circa 160 mil. euro).Activitatea diviziei de Adezivi Tehnologii, care are o pondere de 50% în totalul veniturilor companiei, a fost afectată în anul 2009 de scăderea dramatică a sectorului construcţii cu 15-20%, de scăderea cererii pe piaţa materialelor de construcţii
Henkel România, divizia locală a grupului german Henkel, a raportat pentru anul trecut o cifră de afaceri de 571 mil. lei (circa 135 mil. euro) în scădere faţă de vânzările înregistrate în 2008, de 590 mil. lei (circa 160 mil. euro).
Activitatea diviziei de Adezivi Tehnologii, care are o pondere de 50% în totalul veniturilor companiei, a fost afectată în anul 2009 de scăderea dramatică a sectorului construcţii cu 15-20%, de scăderea cererii pe piaţa materialelor de construcţii cu circa 30% şi de scăderea cererii pe segmentul clienţilor industriali, se arată într-un comunicat al Henkel.
Investiţii de 30 mil. euro în România
La începutul acestui an, Henkel România a finalizat achiziţia terenului pentru cea de-a treia unitate de producţie pentru adezivi din România, în comuna Roznov, judeţul Neamţ. În prezent, Henkel deţine în România două unităţi de producţie pentru adezivi de construcţii, în comuna Pantelimon şi a doua la Câmpia Turzii, judeţul Cluj.
Valoarea totală a investiţiilor Henkel în România, în capacităţi de producţie, depăşeşte valoarea de 30 milioane euro. „Odată cu relansarea sectorului construcţii, Henkel va confirma planurile de investiţii pentru cea de-a treia unitate de producţie din România“, susţin reprezentanţii firmei.
Scăderi de 3,9% la afacerile grupului
În anul fiscal 2009, Henkel a generat la nivel de grup vânzări de 13,573 mil. euro, în scădere cu 3,9% faţă de anul anterior.
În timp ce diviziile de bunuri de larg consum Detergenţi & Produse pentru îngrijirea locuinţei şi Produse Cosmetice/de toaletă au înregistrat creşteri organice de 2,9%, respectiv 3,5%, vânzările diviziei de Adezivi Tehnologii au scăzut cu 10,2%.
Profitul operaţional al grupului a crescut cu 38,6% de la 779 mil. euro la 1,08 mld. euro. „După ajustarea în funcţie de costurile de restructurare ce totalizează 284 mil. euro, profitul operaţional a scăzut cu 6,6%, de la 1,460 mil. euro la 1,364 mil. euro, din cauza scăderii înregistrate de divizia Adezivi Tehnologii“, a anunţat compania.