Henrik Fisker, CEO-ul companiei cu acelaşi nume care produce maşini electrice de lux, consideră că o transmisie cu mai multe trepte de viteză ar putea face dintr-un model electric un potenţial rival pentru Bugatti Veyron, cea mai rapidă maşină de serie din lume.
Henrik Fisker, fost designer la Aston Martin, s-a apucat să construiască maşini electrice în 2007, împreună cu partenerul său Bernhard Koehler. Primul model construit de Fisker a fost botezat Karma şi are un preţ de 100.000 de dolari. Prima maşină i-a fost livrată lui Leonardo di Caprio, iar pe lista de aşteptare mai figurează Al Gore şi Colin Powell.
Karma are doua motoare electrice şi unul pe benzină de 2 litri-turbo şi 260 CP, puterea totală fiind de peste 400 CP. Karma are o viteză maximă de 201 km/h şi este capabilă să ajungă de la 0 la 100 de kilometri în 5,8 secunde.
Performanţele maşinii sunt impresionante, însă Henrik Fisker a declarat recent că poate crea un vehicul hibrid electric, capabil să egaleze performanţele unui Bugatti Veyron. Acesta consideră că soluţia este o cutie de viteze cu mai multe rapoarte.
Cei de la Tesla au încercat deja introducerea unei cutii cu două rapoarte pe electricul Roadster, însă au eşuat. Henry Fisker este convins că prin intermediul unei transmisii noi, performanţele de acceleraţie ale lui Veyron pot fi egalate şi de un hibrid electric.