Acuzațiile de înşelătorie sunt bazate pe plângeri ale distribuitorilor recrutaţi în continuu pe baza unor promisiuni de câştiguri imense în urmă vânzărilor reţelei ce urma să fie construite de fiecare, majoritatea dintre ei renunţând însă pe măsură ce îşi dădeau seama că nu pot aduce noi adepţi în sistemul multilevel marketing.  De asemenea, în afară amenzii, compania va trebui să despăgubească clienţii pentru pierderile suferite în urmă acestor practici înşelătoare. Amenda menționată este de 200 de milioane de dolari, conform jurnalgiurgiuvean.ro

Strategii adaptate pentru piața românească

Compania cu produse de slăbit este prezentă în România de mai mulţi ani.  În ultima perioadă este vizibilă o suspiciune tot mai mare a populaţiei faţă de aceste produse iar strategia de camuflare a întregului proces de distribuţie se bazează pe faptul că numărul de potențiali clienți a fost epuizat. Potrivit sursei menționate, strategia este următoarea: eşti întâmpinat în puncte foarte aglomerate din oraş de persoane care și ți se înmânează un voucher ce îţi garantează testarea  gratuită a sănătăţii.  Unii dintre cetăţeni cad în plasa cuvântului magic (Gratuit) şi cred pe cuvânt oferta. Într-un final, aceștia descoperă că testarea se reduce la urcarea pe un cântar care le arată greutatea şi procentul de grăsime din corp după care, deloc surprinzător, urmează o nouă  ofertă de produse pentru slăbit, marca Herbalife, care trebuie plătite.

Părerea medicilor despre produsele Herbalife

Fiind contactaţi de reporterii sursei citate, câţiva dintre medicii giurgiuveni și nu numai au recomandat evitarea consumării produselor de slăbit. „Conţinutul ridicat de substanţe chimice, unele cancerigene, dar şi faptul că rezultatele nu sunt aproape niciodată cele scontate, nu fac decât să distrugă, încet, dar sigur, organismul. Nu există produse miraculoase, nu există soluţii de pierdere în greutate sau de dobândire de masă musculară fără eforturi. Pe de altă parte, nu există remedii garantate pentru afecţiuni cărora nici medicina modernă nu le-a găsit soluţii. De aceea, sfatul nostru este ca oamenii să fie mult mai atenţi la aceste tipuri de produse, pentru că, dincolo de orice, comercianţii nu sunt decât nişte şarlatani, care profită de pe urma disperării unor persoane”, au transmis medicii.