New Kopel Group, subsidiara holdingului Shlomo Group din Israel, a înregistrat afaceri în creştere în ţara nostră ca urmare a strategiei de a se baza pe firmele mici și mijlocii, IMM-urile fiind cele care pun lucrurile în mișcare, potrivit lui Hezi Shayb, CEO New Kopel Group.
Piaţa de leasing operaţional din România este la un nivel scăzut în comparație cu țările vest europene, dar acest lucru înseamnă că există un potenţial mare de creştere, consideră CEO New Kopel Group, companie care oferă servicii de leasing operațional, fleet management şi rent-a-car.
Capital: Cum aţi caracteriza piața de leasing operațional din România?
Hezi Shayb: În România piața de leasing operațional este la un nivel scăzut în comparație cu țările vest europene. Concret, în cifre, acest lucru înseamnă un procent de 19% din totalul mașinilor noi înmatriculate, comparativ cu rate de 30% sau 75% în țările din vestul continentului. Ca perspectivă de business, procentul redus înseamnă că nu am reușit până acum ca industrie să explicăm beneficiarilor avantajele acestui instrument. Aici intervine și latura optimistă, faptul că avem posibilități de creștere. Este un produs care funcționează excelent în piețele mature, iar în țările est europene este în creștere de la an la an. O altă situație optimistă este aceea că în ultimii trei ani, în fiecare an, această industrie crește cu câte două cifre și vedem din ce în ce mai multe companii care încep să folosească automobilele ca un instrument, nu ca un activ. Tendința ne conduce către concluzia că mediul de business local înțelege că pentru a obține eficiență în operațiuni, de cele mai multe ori, este mai bine să apeleze la contracte de leasing operațional pentru flotele lor. Potrivit ASLO (Asociația Națională de Leasing Operațional–n.r.), piața locală cuprinde acum 52.000 de autovehicule și consemnează o creștere de 16%. O parte importantă a acestei creșteri a pieței provine din partea companiilor mici și mijlocii, cele mai flexibile și capabile de adaptare companii din piața locală. Sunt primele care înțeleg, din punct de vedere al businessului, direcția corectă. Strategia New Kopel Group se pliază pe această tendință și urmărește să aducă IMM-urilor avantajele de care beneficiază marile corporații: termeni contractuali, client service și soluții aplicate.
Capital: Care a fost evoluția companiei anul acesta și ce planuri aveți pentru anul viitor?
H.S.: Ne-am concentrat în 2015 pe companiile mici și mijlocii și pe oferirea avantajelor de care beneficiază corporațiile. Am reușit să punem în aplicare această strategie iar portofoliul de clienți a crescut cu mai mult de 20%. Aceste companii sunt o importantă parte a economiei locale și credem că sunt cele care pun lucrurile în mișcare. Dacă urmărim statisticile oficiale putem observa că numărul IMM-urilor din România în acest an este de aproximativ 500.000, exact nivelul de dinainte de recesiune. Au energia, interesul și flexibilitatea de a supraviețui și de a deveni mai puternice. În aceste companii stă potențialul de creștere al economiei.
Prima mașină second hand, un real succes
Capital: Care sunt sursele de creștere a companiei?
H.S.: Unul dintre pilonii businessului grupului este divizia de leasing operațional. În acest an am înregistrat rezultate bune si în cadrul diviziei de închirieri auto, care a crescut cu 24%. La baza creșterilor stau soluții și oferte special concepute pentru piața internă, precum tariful de închiriere de la 9,99 euro/zi pentru închirierea unui automobil pe perioada unui week-end, creșterea volumului de turiști care vizitează România precum și din ce în ce mai multe afaceri aflate la început de drum. O altă activitate în creștere a grupului este retailul auto, care a urcat cu 40%. La fel, un alt pilon important de business pentru New Kopel, divizia de retail pentru mașini rulate, a crescut în 2015. În această vară am lansat programul „Prima mașină second hand”, adaptând direcția programului guvernamental Prima Mașină și redefinindu-l pentru nevoile reale ale unei prime mașini pentru consumator: o valoare corectă, o rată mică pentru contractul de finanțare și o ofertă bine configurată. Când am construit oferta Prima Mașină Second Hand nu am livrat doar „piece of mind“ (cea mai mare garanție din România pentru un automobil rulat) ci și prețuri bune, servicii de finanțare și buy back. În aproximativ două luni de la lansare am epuizat flota de mașini rulate. Provocarea noastră acum este să identificăm mașini rulate de calitate pe care să le vindem, nu doar să vindem mașini.
Capital: Care sunt cele mai mari provocări pe care le-ați avut pe piața locală?
H.S.: Să oferim servicii îmbunătățite constant. Trebuie să ne concentrăm pe satisfacția clientului. Dorim ca aceștia să ne solicite ajutorul pentru toate nevoile lor de mobilitate: achiziția unui automobil, contractarea unei flote prin leasing operațional, închirieri auto, buy back, extindere de garanție.
Capital: Care este ținta pe care v-ați propus-o în materie de clienți?
H.S.: Pentru anul viitor vom continua strategia noastră orientată către companiile la început de drum. Putem duce această provocare către companiile start up în principal cu ajutorul a două servicii: leasingul operațional și închirierile auto. Vom continua și programul nostru Prima Mașină Second hand, cu toate beneficiile incluse – cea mai mare garanție din piață, servicii financiare și automobile de calitate.
Capital: Care a fost cea mai bună decizie pe care aţi luat-o ca CEO?
H.S.: Pot concluziona succint: noi abordări. Să susținem companiile mici și mijlocii, să lansăm Programul Prima Mașină Second Hand și să ne concentrăm pe un nivel superior calitativ al serviciilor și asupra transparenței pentru a livra conform așteptărilor clienților, au fost cele mai bune decizii luate în acest an.