Hidroelectrica a înregistrat un profit net de 1,7 miliarde de lei în primele trei luni din 2023

Hidroelectrica

SURSA FOTO: Inquam Photos, Octav Ganea

Hidroelectrica a înregistrat un profit net de 1,7 miliarde de lei în primele trei luni din 2023. Astfel, producătorul de energie electrică a realizat deja 47% din rezultatul net pe care şi l-a propus pe parcursul anului curent.

Compania de energie electrică a înregistrat un profit net de 1,7 miliarde de lei în primele trei luni din 2023. Rezultatul a venit în contextul unui buget de 3,6 miliarde de lei în anul trecut, în scădere faţă de rezultatul net obţinut în 2022 de 4,46 miliarde de lei.

Răzvan Nico­lescu a explicat cifrele înregistrare de Hidroelectrica

Răzvan Nico­lescu, fost ministru al Energiei și actual membru în Consiliul de Supraveghere al OMV Petrom, a explicat diferenţa dintre ce a realizat Hidroelectrica şi ce a bugetat.

„Preţuri mult mai mari decât au estimat generate de războiul lui Putin. Active amortizate. Investiţii reduse. Ani hidrologici decenţi, fără vreo mare secetă”, a explicat Răzvan Nico­lescu.

La capitolul venituri, cel mai mare producător de energie din România are bugetate aproximativ 11,6 mi­liarde de lei, potrivit bugetului apro­bat la finele lunii martie din 2023.

În primele trei luni din 2023, veniturile au fost de 3,3 miliarde lei, respectiv 28% din total. În primul trimestru din 2022 compania a avut venituri de 2,5 miliarde lei.

Amintim că Hidroelectrica bugeta pentru 2022 un profit net de 2,9 miliarde lei pentru ca într-un final să tragă linie cu unul mai mare cu 54%.

Câte acțiuni Hidroelectrica au cumpărat românii în prima zi de la listarea la Bursă

Pe 23 iunie 2023, în prima zi de subscriere de acţiuni în oferta de listare a Hidroelectrica la Bursa de Valori Bucureşti, investitorii au trimis ordine pentru achiziţia a 3,4 milioane de acţiuni H20, ceea ce la un preţ de subscriere de 112 lei pe acţiune înseamnă investiţii de 382 mil. lei, adică circa 77 mil. euro, conform calculelor realizate de ZF pe baza datelor din platformele brokerilor.

Cum investitorii de retail au alocate 11,6 milioane de acţiuni, adică 15% din întrega tranşă, înseamnă că doar în prima zi aceştia au consumat 30% din tranşa alocată. Restul de 85% din ofertă merge către investitorii instituţionali, acolo unde subscrierile nu sunt publice. Raportat la întreaga tranşă, retailul a luat 4,4% doar în prima zi.

„Interesul din partea retailului este foarte bun după prima zi. Mă întrebam dacă doar retailul are forţa de a mobiliza circa 200-300 milioane de euro în ofertă, iar cu anumite suprasubscriei chiar mai mult de atât. După prima zi, cu subscrieri de peste 70 milioane de euro pe tranşa de retail, răspunsul pare a fi da”, a declarat Cristian Tudorescu, analist, consultant financiar şi investitor, pentru Ziarul Financiar.