„Dorim să vă aducem totodată la cunoştinţă că, odată cu implementarea noului soft de facturare, au fost actualizate codurile locurilor de consum, acestea urmând a se regăsi înscrise pe facturile viitoare.
Pentru a facilita această tranziţie, în următoarele luni puteţi transmite indexul autocitit folosind oricare din cele două coduri (cel vechi sau cel nou)”, a transmis Hidroelectrica luna trecută clienților săi.
Citirea indexului Hidroelectrica va începe vineri, 24 martie
Bogdan Buciu, de la biroul de presă al companiei, a declarat că citirea indexului Hidroelectrica în luna martie a acestui an se va face în perioada 24-28, adică începând de vineri, informează Antena 3 CNN.
Așadar, citirea și transmiterea indexului la Hidroelectrica rămâne în perioada cunoscută, excepție făcând numai luna februarie. În prezent, compania are peste 500.000 de clienți.
La începutul anului, Hidroelectrica a anunțat că restanțierii au posibilitatea de a opta pentru eșalonarea sumelor, pe o perioadă de șase luni. Facturile Hidroelectrica se pot plăti într-un interval destul de larg, și anume 45 de zile în cazul clienților casnici, respectiv 30 de zile în cadrul consumatorilor non-casnici, perioade în care nu sunt percepute penalități.
Hidroelectrica, amendă de 400.000 de lei de la ANRE
Vă reamintim că Hidroelectrica a fost sancționată dur de Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) pentru că nu a emis facturi pentru aproape 500.000 de oameni și pentru că nu a răspuns la solicitările adresate de ei.
Luni, 20 martie 2023, vicepreședintele ANRE, Zoltan Nagy, a anunțat că „Hidroelectrica a început să emită facturile și se pare că o parte din clienți au primit facturile pe luna august, deci încep să recupereze.”
„În continuare există o întârziere de cinci, șase luni. Putem să sperăm că vor recupera cât de repede se poate. Între timp, ANRE a aprobat noul regulament de furnizare de energie electrică care prevede exact pentru aceste situații, când furnizorul emite cu întârziere facturi care cuprind o perioadă mai mare decât o perioada normală de facturare, adică de o lună, obligatoriu clientului trebuie să i se ofere posibilitatea plății eșalonate, în cel puțin atâtea rate câte luni se facturează prin factura respectivă. Suntem convinși că cei de la Hidroelectrica vor oferi clienților plata eșalonată”, a adăugat el, potrivit Antenei 3 CNN.