Hidroelectrica este administrată în sistem dualist de un Directorat şi un Consiliu de Supraveghere. Cei şapte membri ai Directoratului se află sub controlul Consiliului de Supraveghere
La capitolul criterii de recrutare şi selecţie, anunţul precizează că viitorii manageri trebuie să aibă minimum 10 ani experienţă profesională, din care măcar cinci ani în funcţii de administrare sau conducere, să fie absolvenţi de studii superioare, să cunoască măsurile din Planul de reorganizare al Hidroelectrica, aprobat în iunie 2013, când compania a ieşit din insolvenţă, să aibă experienţă în managementul performanţei şi dezvoltare organizaţională, precum şi să cunoască limba română şi limba engleză.
De asemenea, candidaţii trebuie să aibă un 'istoric deosebit demonstrat în ceea ce priveşte atingerea obiectivelor stabilite şi capabilităţi de leadership', potrivit anunţului.
Documentele necesare pentru depunerea candidaturii sunt un curriculum vitae, o scrisoare de intenţie în care candidatul va detalia motivaţia sa pentru un astfel de rol, precum şi cel puţin două referinţe, unde se vor specifica numele, datele de contact şi funcţia deţinută de cei care pot oferi referinţe.
Introducerea managementului privat în companiile de stat a fost una dintre măsurile pe care au insistat experţii Fondului Monetar Internaţional, în cadrul acordurilor semnate cu România în ultimii ani, ca măsuri de eficientizare a activităţii companiilor de stat.
Guvernul are în plan listarea la bursă în această vară a unui pachet de 15% din Hidroelectrica.
Acţionarul majoritar este Ministerul Economiei – Departamentul pentru Energie, cu 80% din acţiuni, iar Fondul Proprietatea deţine 20% din titluri.
Sursa: Agerpres