Recent, ministrul indian penrtru Transport Rutier și Autostrăzi, Nitin Gadkari, a declarat că hidrogenul verde este combustibilul viitorului, informează site-ul The Hindu.
Hidrogenul verde este produs prin utilizarea energiei regenerabile pentru a împărți apa în hidrogen și oxigen. În schimb, procesul convențional de fabricare a hidrogenului folosește combustibili fosili.
Hidrogenul este un element-cheie în îngrășăminte și rafinării, astfel încât hidrogenul verde ar ajuta aceste industrii să reducă emisiile de carbon. Ar putea fi, de asemenea, utilizat în fabricarea oțelului pentru a reduce emisiile prin înlocuirea utilizării cărbunelui ca sursă de energie și ca agent de reducere.
Încă de anul trecut, India a anunțat programul intitulat ”Misiunea Națională a Hidrogenului” pentru a sprijini obiectivele de tranziție energetică ale Indiei. În acest sens, guvernul central și mai multe state au demarat programe pentru a sprijini producția și utilizarea hidrogenului verde.
”Hidrogenul verde este combustibilul viitorului”, a reafirmat zilele trecute ministrul pentru Transport Rutier și Autostrăzi, Nitin Gadkari. ”Știm cu toții că benzina devine tot mai scumpă Avem nevoie de combustibili alternativi.
Există în prezent numeroși combustibili alternativi, cum ar fi biodiesel, gazul natural, etanolul, propanul și, desigur hidrogenul, care se află în dezvoltare sau în producție pentru a alimenta vehiculele viitorului”, a declarat oficialul indian, subliniind că e nevoie de tehnologii adecvate, productivitate sporită și exporturi.
Componentă-cheie a unei schimbări la nivel mondial
Hidrogenul verde este văzut ca o componentă-cheie a unei schimbări la nivel mondial, la nivelul întregii economii și la nivelul întregului sistem, către o amprentă de carbon mai redusă pentru omenire. Acesta poate ajuta la decarbonizarea sectoarelor precum transportul și în industriile prelucrătoare, precum oțelul și produsele chimice, putând fi o materie primă importantă.
Ar putea înlocui combustibilii fosili în generarea de energie electrică și ar putea fi utilizat pentru a stoca energie regenerabilă. În plus, hidrogenul verde ar putea fi utilizat în turbine cu gaz, împreună cu amoniacul, pentru a gestiona fluctuațiile cererii și ofertei de energie.
Producția de îngrășăminte ar putea contribui la atenuarea fluxurilor comerciale
În ultimul an, diverse companii din toată lumea și-au exprimat interesul pentru producția și utilizarea hidrogenului verde.
Anul acesta, în ianuarie, compania Linde Engineering a anunțat că intenționează să dezvolte o fabrică pentru producerea de hidrogen verde de 24 MW (megawați) în Norvegia pentru compania de produse chimice Yara.
Hidrogenul verde ar putea fi suficient pentru a crea 20.500 de tone de amoniac anual, acesta urmând a fi transformat în aproape 80.000 de tone de îngrășăminte.
Producția de îngrășăminte ar putea contribui la atenuarea fluxurilor comerciale de amoniac, paralizate ca urmare a războiului din Ucraina, care a pus o presiune enormă asupra lanțului global de aprovizionare. Jennifer Willis-Jones de la Fertilizer Week amintește că „războiul din Ucraina a paralizat fluxurile comerciale cu fertilizanți”, iar prețurile amoniacului vor crește în continuare”.