Gigantul hotelier Hilton Worldwide își întărește prezența în România prin inaugurarea, anul acesta, a trei noi hoteluri afiliate brandului Double Tree. Prima unitate se va deschide în iulie, la București, urmată fiind de lansarea de la Ploiești (rebranduirea hotelului Prahova Plaza aparținând omului de afaceri Doru Morcovescu), respectiv inaugurarea hotelului de la Oradea.
Planurile pentru 2012 includ alte două inaugurări, acestea fiind Hampton Brașov (în parteneriat cu fondul de investiții Future Invest), Hampton Cluj-Napoca (în parteneriat cu o companie românească ce activează în sectorul sănătății).  Odată deschise aceste cinci noi unități, Hilton Worldwide va totaliza șapte hoteluri în România, mai mult decât orice alt lanț internațional prezent pe plan local. 
Niciunul dintre cele cinci viitoare hoteluri ale Hilton nu va fi însă inaugurat în parteneriat cu omul de afaceri George Copos, care discuta la începutul acestui an afilierea proaspăt renovatului hotel Sport din Poiana Brașov la brandul Double Tree. „Nu negociem în acest moment cu domnul Copos. Avem însă discuții avansate cu alţi câțiva investitori pentru hoteluri în Timișoara, Iași și Constanța“, declară pentru Capital Didier Martin, vicepreședinte operațiuni Hilton Worldwide Europa de Est, Turcia, Rusia și Israel.
Deși negocierile purtate vizează și un posibil hotel pe litoral, afilierea unei unități din acea zonă la unul dintre brandurile grupului rămâne de văzut. „Brandurile internaționale vor veni pe litoral, însă până la acel moment trebuie dezvoltată infrastructura, iar stațiunile trebuie să dispună de cluburi de golf, res­pectiv servicii de spa și wellness. Dacă nu au așa ceva, iarna hotelurile nu sunt atractive pentru turiști. De asemenea, pentru a atrage turiști este nevoie de curse directe către litoral, prin intermediul pachetelor city break“, mai explică Didier Martin, menționând că prea puține din investițiile lanțului hotelier sunt în destinații sezoniere.
Potrivit lui Didier Martin, într-un interval de timp de cinci până la zece ani, lanțul internațional va avea în România 20-30 de hoteluri sub diferite branduri ale Hilton, fără să excludă prezența unui brand de lux (Waldorf Astoria prezent doar în patru orașe din Europa – n. red).
Extinderea se face prin franciză
Cel mai probabil, o mare parte dintre noile unități de cazare vor fi în franciză, după modelul Double Tree Unirii și Ploiești. „În SUA, 95% dintre hotelurile noastre sunt operate în franciză. Pentru Europa, mult prea obișnuită cu sistemul de management, este un lucru nou“, explică Martin viitoarele colaborări.
Până la inaugurări, ținta Hilton este creșterea gradului de ocupare, astfel încât cifrele aferente anului 2011 să ajungă aproape de nivelul lui 2007, cel mai bun an pentru industria hotelieră. „Criza nu ne-a afectat atât de mult, iar Europa de Est recuperează acum foarte mult scăderile din acești ultimi doi ani. Ne întoarceam la rezultatele din 2007“, conchide Didier Martin.