cora Alexandriei este al patrulea hipermarket din București  (după Pantelimon, Lujerului și Sun Plaza) şi al 10-lea din rețea (şase în provincie – la Cluj Napoca, Baia Mare, Drobeta Turnu Severin, Constanța, Bacău și Arad).

Noul cora, care a creat 500 de locuri de muncă, include un hipermarket cu o arie de vânzare de aproximativ 9.000 mp, o galerie de 5.000 mp cu 40 de magazine,  980 de locuri de parcare și spații verzi de 4000 mp.
 
 „(…) Inovațiile tehnice pentru exploatare și protecția mediului sunt extraordinare. cora continuă astfel să se extindă cu pași fermi și cu inovații atât în ceea ce privește construcțiile, cât și în domeniul comercial. Ne aşteptăm ca acest magazin să realizeze vânzări de circa 80 de milioane de euro pe an”, estimează  Philippe Lejeune, directorul general al cora România.

Ca și la Bacău, la cora Alexandriei s-au folosit mai multe sisteme și idei inovative pentru protejarea mediului, așa încât și acest magazin a primit certificarea BREEAM (www.breeam.org) de construcție verde de clasa A. Inovațiile au fost folosite atât la construcția propriu zisă a centrului comercial, cât și la echipamentele de exploatare a spațiului.

Pentru iluminare au fost montate 150 de tuburi solare care captează lumina naturală și o redistribuie la interior fără a crea efect de seră. Tuburile solare pot asigura pe timp de zi, 100% din lumina necesară spațiului de birouri și 50% din lumina necesară suprafeței de vânzare.

Pentru iluminarea ariei vânzare au fost montate mai aproape de sol, corpuri de iluminat care consumă cu 30% mai puțină energie decât tuburile folosite în mod normal și LED-uri în loc de becuri incandescente, care au față de acestea din urmă un consum cu 50% mai mic. Dispersia luminii este mai bună, iar consumul de energie este astfel redus.

Lejeune speră la o creștere organică a vânzărilor de 4-5%, în 2012. Cora se aştepta în 2011 o creştere a cifrei de afaceri cu 3%, comparativ cu nivelul de 328 milioane euro din 2010.

De altfel, Cora nu este singurul retailer care deschide noi magazine. Cu noile inaugurări programate în următoarele săptămâni şi de Kaufland şi Auchan (4 decembrie), numărul hipermarketurilor din Bucureşti va creşte la 23.