În aşteptarea vânzărilor mari de Sărbători,  hipermarketurile, dar şi magazinele cash&carry şi-au prelungit programul de vânzare în perioada premergătoare Crăciunului. În luna cadourilor, retailerii au pregătit oferte speciale, dar şi concursuri.
 
Operatorul de hipermarketuri Carrefour va avea program prelungit, până la ora 24:00, între 9 şi 23 decembrie. Pe 24 decembrie, hipermarketurile sale vor fi deschise până la 18:00, iar pe 31 decembrie până la 16:00.

În cazul reţelei Real, toate hipermarketurile vor funcţiona non-stop în perioada 10-24 decembrie. Între Crăciun şi Revelion, magazinele vor funcţiona după programul normal.

Magazinele Kaufland îşi vor prelungi, la rândul lor, programul. „În zilele premergătoare Crăciunului şi Anului Nou, vom avea program prelungit, exceptând duminica”, au anunţat reprezentanţii companiei. Magazinele operatorului german de hipermarketuri vor avea însă libertatea de a stabili, după caz, ora de încheiere a programului.

Şi cele trei hipermarketuri Cora vor fi deschise până mai târziu. Astfel, magazinele Cora Pantelimon şi Cora Lujerului vor fi deschise până la 23:00, în loc de 22:00, în zilele de 11,12 şi 13 decembrie, iar în zilele de 5 şi 14 decembrie hipermarketurile vor fi deschise până la ora 24:00. Totodată, magazinul Cora Cluj-Napoca va fi deschis până la ora 23:00 în zilele de 3, 4, 5, 13 şi 14 decembrie.

Reţelele de cash&carry au anunţat, la rândul lor, prelungirea programului de lucru. Chiar dacă reţeaua Metro va funcţiona după un program normal până la 17 decembrie, retailerul va avea program non-stop în perioada 18-24 decembrie.

Programul de funcţionare al magazinelor cash&carry Selgros a fost, de semenea, prelungit, unităţile comerciale urmând să fie deschise până la 12 noaptea în intervalul 2-23 decembrie, dar şi în perioada 27-30 decembrie.

Magazine închise pe 25 decembrie şi 1 ianuarie0-43549-raionlactate.jpg

Programul extins al reţelelor de magazine înainte de Sărbători va compensa faptul că magazinele vor fi închise pe 25 decembrie, respective 1 ianuarie. De asemenea, majoritatea magazinelor vor avea program redus pe 24 şi 31 decembrie.

Magazinele vin cu mai multe oferte promoţionale

Reţelele de hipermarketuri au venit, în luna decembrie, cu mai multe oferte promoţionale decât de obicei. Primează ofertele la jucării, băuturi şi produsele pentru cadouri. În plus, unii retailer pregătesc tombole şi concursuri pentru stimularea vânzărilor.

În magazinele Selgros, în perioada 2-15 decembrie vor avea loc trageri la sorţi din oră în oră. „Clienţii care cumpără produse din orice magazin Selgros pot câştiga unul din cele 4.284 de bonuri valorice în valoare de cate 100 de lei, valabile pentru cumpărături în reţeaua Selgros”, precizează dierctorul de marketing al Selgros, Pia Krauss.

Totodată, dacă valoarea cumpărăturilor pe o singură factură este de minim um1.000 de lei, clienţii Selgros pot câştiga până la sfârşitul anului 54 de bonuri valorice pentru cumparaturi de cate 500 de lei, 18 bonuri de câte 5.000 lei sau două bonuri valorice de câte 25.000 de lei.

Reţeaua Carrefour oferă reduceri de până la 50% la articolele de sezon şi de consum curent, în serile cu nocturne, în care magazinele sunt deschise până la ora 24.00.

Retailerii se aşteaptă la scăderi ale vânzărilor faţă de anul trecut

Chiar dacă vânzările din luna decembrie vor creşte faţă de lunile precedente, retailerii admit că vânzările vor fi mai scăzute faţă de anul trecut.

Pia Krauss consideră că vânzările Selgros vor fi în uşoară scădere faţă de periaoda sărbătorilor din 2008. „Ne aşteptăm la o creştere a vânzărilor şi a traficului în perioada de sărbători faţă de lunile anterioare, nu putem însă să apreciem cu cât”, a mai spus oficialul Selgros.

Oficialii Kaufland sunt chiar mai pesimişti, aşteptând o scădere semnificativă a vânzărilor de produse specifice perioadei Sărbătorilor de iarnă. „Ne aşteptăm la o creştere a traficului de clienţi, însă nu putem estima exact care vor fi efectele crizei asupra comportamentului consumatorului. În orice caz, în urma studiilor efectuate pe piaţă, ne aşteptăm la o scădere cu 50% a consumului produselor specifice sărbătorilor de iarnă în această perioadă faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut”, spun reprezentanţii Kaufland.

În schimb, directorul de marketing al Carrefour România, Andreea Mihai, estemult mai optimist. „În luna decembrie în general, vânzările cresc cu 50% faţă de media lunară a vânzărilor pe un an întreg. Ne-am propus ca în acest sezon să ne menţinem în termeni de creştere, raportată la media lunară a anului 2009, cel puţin la nivelul anului trecut, pentru toate magazinele reţelei Carrefour”, a declarat oficialul Carrefour.