După semnarea tratatului economic dintre România și Germania, presa germană acorda mare atenție bogățiilor și marilor posibilități pe care le oferea România, îndată ce se punea în aplicare tratatul.
Munchner Neuste Nachrichten din 6 aprilie avea un articol despre bogățiile României, intitulat
Printre petrol și minele de aur
Volkischer Beobachter din 7 aprilie dădea o interesantă statistică a produselor românești, cu care se puteau face schimburi intense, cu produsele germane.
Breslauer Neuste Nacrichten din 13 aprilie vorbea despre România, de mijloacele ei de comunicație încă insuficiente și de necesitatea îmbunătățirii lor.
Noul Consiliu Superior al transporturilor și tarifelor, de curând înființat sub președinția d-lui Caranfil, avea numeroase probleme de rezolvat. În ce privea tariful mărfurilor prevăzut între România și Germania, era de dorit să se eleboreze unul nou.
Gafencu la Berlin
Frankfurter Zeitung din 16 aprilie avea un lung articol despre planul economic de cinci ani intervenit între România și Germania. Grigore Gafencu (FOTO), în vizita sa la Berlin, avea de discutat nu numai probleme politice ci și despre pactul comercial, la a cărei realizare luase parte.
Urma să se pună în discuție inițiativele private în acest plan, modernizarea agriculturii, gogățiile solului, industrializarea țării, căile de comunicație și planurile financiare de investiții.
Germania încerca să-și asigure prietenia României și s-a apropie de politica ei „realistă”, iar asta se reflecta în zeci de articole.
Volkischer Beobachter din 2 aprilie spunea că România încerca să-și definească poziția politică.
Declarațiile premierului Armand Călinescu și ale ministrului de exterbe Grigore Gafencu arătau că România era hotărâtă să-și mențină independența, chiar pe calea armelor, dacă era nevoie.
Această atitudine, arăta, afirma ziarul, că România nu ținea să participe la planurile engleze, dar nu avea nimic împotrivă să i se promită, fără însă să trebuiască să-și modifice politica față de alte state.
Citește toată POVESTEA pe Evenimentul Istoric