H&M are parte de un dezastru de proporții. Lanţul suedez de îmbrăcăminte Hennes and Mauritz a făcut mult mai puțini bani din cauza COVID. Motivul l-a reprezentat numărul enorm de magazine închise în majoritatea ţărilor, de aproape 80% din numărul total.
H&M a anunţat vineri un profit net de 1,243 miliarde coroane (123 de milioane de euro) în ultimul an fiscal (decembrie-noiembrie). Cifra este în scădere cu 91%, din cauza pandemiei, relatează agenţia EFE.
„Evoluţia rezultatului a fost influenţată negativ de pandemie, în special în trimestrul al doilea, cu magazine închise în majoritatea ţărilor, aproape 80% din numărul total”, au semnalat reprezentanţii H&M.
Profitul net din exploatare (EBIT) s-a redus cu 82%, la 3,099 miliarde coroane suedeze (306 milioane euro).
Vânzările online de la H&M au crescut
Vânzările s-au cifrat la 187,031 miliarde coroane (18,474 miliarde euro). Ele au fost în scădere cu 18%. Vânzările online (28% din total) au crescut cu 39%.
Compania suedeză a semnalat „măsurile rapide şi puternice” promovate pe parcursul anului fiscal în ceea ce priveşte achiziţionarea de mărfuri, investiţiile, închirierile, personalul şi finanţarea, precum şi focalizarea pe comerţul electronic, care au compensat pierderile.
„Cu o creştere puternică şi rentabilă a vânzărilor online şi un bun control al cheltuielilor au reuşit să încheiem anul cu profit şi o poziţie financiară solidă”, a subliniat CEO-ul companiei, Helena Helmersson, care a adăugat că aceste măsuri vor fi prelungite pentru a face faţă efectelor negative ale actualelor restricţii în închideri.
H&M consideră că există perspective bune „pentru distribuirea de dividende, dar incertitudinile privind consecinţele pandemiei fac ca această decizie să fie amânată câteva luni”.
În trimestrul al patrulea, profitul net a fost de 2,485 miliarde coroane (245 milioane euro), în scădere cu 41%. EBIT s-a redus cu 28%, la 3,897 miliarde coroane (385 milioane euro). Vânzările au totalizat 52,549 miliarde coroane (5,191 miliarde euro), cu zece la sută mai puţin, în moneda locală.
Compania a mai informat că vânzările sale au scăzut cu 23%, în moneda locală. Acest lucru s-a întâmplat în perioada 1 decembrie 2020 – 27 ianuarie 2021. Motivul o reprezintă că o treime dintre magazinele sale au rămas închise.
H&M avea la finele lunii noiembrie 5.018 magazine. Erau cu 58 mai puţine. Pentru noul an financiar intenţionează să crească acest număr cu 250, inclusiv un magazin în Panama.