După doi ani de restricții impuse în contextul pandemiei de coronavirus, marii retaileri de îmbrăcăminte își revin. Acesta este și cazul Hennes & Mauritz AB (H&M), al doilea mare retailer de îmbrăcăminte din lume.
Potrivit Reuters, în perioada martie-mai 2022, H&M a raportat o creştere peste aşteptări a profitului. Retailerul s-a alăturat astfel rivalului Inditex în raportarea unei redresări a cererii după pandemia de COVID-19, arată sursa citată.
Mai exact, potrivit datelor centralizate, profitul înainte de taxe a urcat în ritm anual cu 33%, la 4,78 miliarde de coroane suedeze (471 milioane de dolari) în al doilea trimestru fiscal. De cealaltă parte, analiştii se aşteptau la doar 3,87 miliarde de coroane suedeze, arată sursa citată.
Și directorul general Helena Helmersson a confirmat cifrele. Aceasta susține că vânzările online au o evoluție bună, iar vânzările din magazine au crescut și ele semnificativ.
Profitul H&M a întrecut așteptările analiștilor
„În magazine, vânzările au crescut semnificativ, iar cele online continuă să aibă o evoluţie bună”, a apreciat directorul general Helena Helmersson. În ceea ce privește marja operaţională, potrivit Reuters, aceasta a urcat la 9,2%, de la 8,3%.
În același timp, sursa citată mai precizează că retailerul de îmbrăcăminte a continuat procesul de răscumpărare de acţiuni, în valoare de trei miliarde de coroane suedeze. Astfel, în cursul zilei de miercuri iercuri, acţiunile H&M au înregistrat o creștere de 2,7%.
Referitor la vânzările nete, acestea au urcat și ele în ritm anual cu 17%, sau cu 12% în monedă locală, la 54,5 miliarde de coroane suedeze (5,4 miliarde de dolari) în al doilea trimestru fiscal. Și de această dată așteptările analiștilor au fost depășite, în condițiile în care aceștia se aşteptau la 52,8 miliarde de coroane suedeze.
Vânzările H&M, afectate de războiul din Ucraina
Pe de altă parte, războiul din Ucraina a avut efecte negative și asupra retailerului. În luna iunie, vânzările în monedă locală au scăzut cu 6%, odată cu oprirea afacerilor din Rusia, Ucraina, dar şi Belarus. Trebuie menționat faptul că Rusia era a şasea cea mai mare piaţă a H&M.
De asemenea, directorul general al H&M susține că la fel ca și alți retaileri de îmbrăcăminte, și compania suedeză a fost nevoită să mărească prețurile produselor, odată cu majorarea preţurilor la materiile prime şi a costurilor de transport. „Perturbările şi întârzierile încă există în lanţul de aprovizionare, dar se atenuează gradual”, a dat asigurări Helmersson.