H&M a anunţat marţi, 15 decembrie, un declin al vânzărilor în monedă locală de 10% în trimestrul patru din 2020. Conform retailer-ului, acest lucru a fost cauzat de introducerea de noi restricţii anti-COVID.
Hennes & Mauritz AB a anunţat un declin al vânzărilor în monedă locală de 10% în trimestrul patru din 2020, cu o încetinire pronunţată în noiembrie, din cauza reducerii cheltuielilor, după introducerea de noi restricţii anti-COVID, conform agerpres.ro.
Grupul suedez a precizat că redresarea din trimestrul precedent a continuat în mare parte şi în ultimele luni din 2020, dar restricţiile afectează rezultatele financiare.
Redresarea a încetinit ca rezultat al celui de-al doilea val
„În perioada 22 octombrie – 30 noiembrie, vânzările au scăzut cu 22% faţă de perioada similară din 2019, deoarece redresarea a încetinit ca rezultat al celui de-al doilea val al pandemiei”, transmite H&M.
Vânzările trimestriale au scăzut la 52,50 miliarde de coroane suedeze (6,25 miliarde de dolari), de la 61,7 miliarde de coroane suedeze în urmă cu un an.
Rivala Inditex a anunţat marţi că a înregistrat un declin de 14% al vânzărilor în perioada august – octombrie 2020, o redresare faţă de scăderea de 31% în trimestrul precedent. Totuşi, colecţia de toamnă-iarnă a fost bine primită de clienţi, iar vânzările online au urcat cu 76% faţă de anul trecut, a informat Inditex.
În octombrie, H&M anunţa că intenţionează să închidă anul viitor sute de magazine, după ce criza provocată de pandemie a dus la creşterea achiziţiilor online.
Pe plan global, H&M avea la 31 august 5.043 magazine, pe 74 de pieţe, inclusiv francize. Compania suedeză a anunţat că va reduce cu 250 numărul de magazine în 2021, reprezentând 5% din actuala sa reţea.
„Deşi dificultăţile sunt departe de a se sfârşi, credem că am depăşit cea mai dificilă perioadă şi suntem bine plasaţi pentru a ieşi din criză mai puternici”, a declarat directorul general Helena Helmersson.
În ultimii ani, profitul H&M a scăzut, iar stocurile de haine nevândute au crescut, în condiţiile în care grupul nu a reacţionat suficient de rapid la modificarea cererii şi explozia comerţului electronic.
Grupul suedez are şapte branduri: H&M, COS & Other Stories, Monki, Weekday, Arket şi H&M Home.