Potrivit aceleiași surse, retailerii C&A, Puma şi Nike se află, de asemenea, în poziţii de top în clasamentul realizat de compania Textile Exchange. Producătorii din au început să fie interesați de bumbacul organic în urma unui lobby împotriva bumbacului non-organic, susţinut de mai multe siteuri şi bloguri, printre care şi cel deţinut de câtăreţul canadian Neil Young.
“2.700 de litri de apă sunt folosiţi pentru a uda plantaţiile de bumbac folosite pentru producerea unui tricou, echivalentul a cantităţii de apă băute de o persoană pe parcursul a 900 de zile. Am interzis deja vânzările de tricouri din bumbac non-organic la concertele mele şi în magazinele mele online”, a scris Young pe bllogul său.
Postarea lui Young nu a avut drept țintă promovarea retailerilor care iau măsuri pentru fabricarea produselor din bumbac organic, însă cântăreţul a declarat că ar putea să ia măsuri şi în această direcţie. Bumbacul se numără printre plantaţiile care folosesc cea mai mare cantitate de insecticid.