Compania suedeză a anunţat joi că profitul înainte de taxe a scăzut cu 22% în perioada decembrie 2017 – mai 2018, la 6,01 miliarde de coroane suedeze (670 milioane de dolari), sub estimările analiştilor.
„Aşa cum am indicat anterior, a fost un semestru dificil. Am intrat în semestrul doi având prea multă marfă şi încă avem unele dezechilibre, dar le vom corecta gradual. În schimb, investiţiile în platformele online încep să îşi arate rezultatele”, a afirmat directorul general Karl-Johan Persson.
Acţiunile H&M au pierdut aproape două treimi faţă de nivelul record înregistrat în 2015. Joi dimineaţă, titlurile au scăzut cu 4% la Bursa de la Stockholm, dar apoi s-a redresat, înregistrând un avans de 0,3%.
Compania, care s-a extins în mod agresiv pe plan global, ajungând la 4.700 de magazine, vrea să intre anul viitor pe piaţa din Bosnia-Herţegovina.
În perioada martie – mai 2018, H&M a înregistrat un profit net de 4,64 miliarde de coroane suedeze (520 milioane de dolari), faţă de 5,9 miliarde de coroane suedeze în perioada similară a anului trecut. Vânzările au urcat la 60,46 miliarde de coroane suedeze, de la 59,54 miliarde de coroane suedeze (670 milioane de dolari) în perioada martie – mai 2017, în timp ce vânzările online au înregistrat un avans de 17%.
Analiştii se aşteaptă ca în acest an H&M să raporteze o scădere de aproximativ 10% a profitului.
În martie, H&M a raportat cel mai mic profit trimestrial din ultimii 16 ani, în condiţiile în care grupul a acumulat un stoc record de haine nevândute în valoare de peste patru miliarde dolari.
În cele trei luni până la finele lunii februarie, primul trimestru al exerciţiului fiscal al H&M, profitul operaţional a scăzut cu 61%, până la 1,26 miliarde de coroane suedeze, comparativ cu 3,21 miliarde de coroane în perioada similară a anului trecut. Stocul de haine nevândute a crescut cu 7% în ultimul trimestru, până la nivelul de 4,3 miliarde dolari.
Problemele H&M au fost agravate de vremea neobişnuit de caldă înregistrată de Europa în luna ianuarie, urmată de valul de frig din februarie, care a dat peste cap industria de retail. Aceste evoluţii au forţat compania să scadă şi mai mult preţurile pentru a reduce stocurile.
H&M se confruntă cu creşterea concurenţei pe piaţa din Europa, după ce tinerii au preferat să facă achiziţii de la retailerii online, cum ar fi Asos şi Zalando.