Hollywood Multiplex şi Intercomfilm stabileau preţul minim de intrare la cinema. Concurenţa a amendat ambele companii

Consiliul Concurenţei a sancţionat companiile Intercomfilm Distribution şi Hollywood Multiplex Operations cu amenzi în valoare totală de 107.571 lei (aprox. 37.000 euro) pentru încheierea unei înţelegeri anticoncurenţiale pe piata exploatarii de filme în cinematografe.

Atât Intercomfilm Distribution, cât şi Hollywood Multiplex Operations au recunoscut faptele şi, ca urmare, au beneficiat de reducerea cuantumului amenzilor, în conformitate cu dispoziţiile legale. Astfel, compania Intercomfilm Distribution a fost sancţionată cu 7.675 lei, iar Hollywood Multiplex Operations cu 99.896 lei.

În urma unei investigaţii declanşate în iunie 2013, Consiliul Concurenţei a constatat că cele două companii au fixat preţul de revânzare, contractul de exploatare filme încheiat între acestea conţinând  o clauză expresă care prevedea că “Preţul minim de intrare la spectacolele de cinema va fi stabilit de comun acord”.

Conform prevederilor în domeniul concurenţei, o înţelegere între un furnizor şi un distribuitor pentru a stabili preţul la care urmează să-şi revândă produsele (resale price maintenance) reprezintă o practică anticoncurenţială. În urma unei înţelegeri de acest tip, consumatorii sunt afectaţi direct, neputând beneficia de preţuri mai mici deoarece distribuitorul nu poate reduce preţurile sub cele stabilite cu furnizorul.