"Vor fi lucrări adiacente pe zona cea mai complicată a sectorului şi anume în zona în care este traversat sectorul de apeducte. Aici se va circula pe o suprafaţă de beton, urmând ca la începutul sezonului de lucru în 2017 să fie finalizat la nivel de asfalt", a precizat Homor.
De asemenea, până la finele anului 2016, în zona pasajului peste apeductele Arcuda I, II şi III ale Apa Nova, km 57+740, se va circula pe patru benzi, urmând ca aşternerea straturilor rutiere de mixtură asfaltică să fie executată imediat ce condiţiile meteorologice vor permite acest lucru. Recepţia întregului obiectiv se va face în luna mai a anului 2017.
"De la începutul anului ne-am angajat că până la sfârşitul acestui an vom reda traficului cele patru benzi pe acest sector de centură. Suntem în grafic. Am avut nenumărate întâlniri şi discuţii cu constructorul. Nu e un secret, a fost un proiect cu foarte multe probleme, probleme ce le-am depăşit împreună. Este în momentul de faţă un proiect deblocat, ca multe alte proiecte pe care le-am întâlnit în această companie şi la sfârşitul acestui an redăm traficul pe patru benzi", a spus Cătălin Homor.
Potrivit lui Homor, pentru cele două probleme majore care au stat în calea evoluţiei lucrărilor, respectiv eliberarea amplasamentelor de către diverşi proprietari persoane fizice/persoane juridice şi finalizarea lucrărilor de lărgire la patru benzi în zona pasajului de la km 57+740, au fost găsite soluţii. În acest sens, la începutul lunii septembrie 2016, se va finaliza procedura de expropriere prin emiterea încheierii de întabulare pentru coridorul de expropriere situat pe raza administrativă a UAT Chitila. În acelaşi timp vor fi defrişaţi pomii marcaţi şi a fost stabilită şi soluţia pentru devierea traficului în zona pasajului de la km 57+740 în vederea finalizării lucrărilor de lărgire, la 4 benzi, a părţii carosabile.
''Lucrările evoluează destul de bine. Stadiul fizic şi valoric este undeva între 70 – 75%. Problemele cele mai mari pe care le-am întâmpinat de la începutul anului au fost exproprierile suplimentare unde erau destul de multe suprafeţe, terenuri, care nu au fost expropriate, deci nu au putut fi predate constructorului să lucreze. La începutul lunii iunie, această problemă a fost rezolvată într-o proporţie de 99%. Mai sunt în prezent doi proprietari care refuză să ne dea acces, cu toate că exproprierea a fost făcută, şi, în consecinţă, vom organiza o executare silită şi pe sectoarele respective", a explicat şeful de la CNADNR.
El a atras atenţia asupra faptului că traficul va fi restricţionat la km 57.
''În zona respectivă, tronsonul este traversat de trei apeducte şi execuţia lucrărilor este destul de dificilă pentru că sunt nişte reţele foarte sensibile de interes naţional. Traficul nu se va închide total. Vor fi mai multe devieri de trafic care vor fi finalizate până la sfârşitul anului 2016. Vor fi devieri locale în zonele adiacente stânga – dreapta sectorului respectiv", a arătat acesta.
În ceea ce priveşte pasajul vechi de la Chitila, şeful CNADNR a spus că se va face o expertiză pentru a se vedea dacă vor fi necesare consolidări.
"Vom executa o expertiză şi, în funcţie de rezultatele expertizei, vom decide dacă va trebui intervenit structural sau nu", a subliniat acesta.
Directorul general al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, Cătălin Homor, a efectuat miercuri o vizită de inspectare a stadiului lucrărilor pe centura rutieră a municipiului Bucureşti, între A1 – DN7 şi DN2 – A2, Lot 1: sector A1 (km 55+465) – DN 7 (km 64+160). În prezent, se lucrează la: relocarea utilităţilor în zonele Titan Mar, Mega Company şi Remat Holding, execuţia lucrărilor necesare în vederea finalizării sensurilor giratorii de la Dragomireşti, Remat şi Petrom, rampa de la Pod Chitila şi pasajul peste apeducte în zona Mega Company.
Astfel, pe o lungime de 8,695 kilometri stadiul fizic este de 55%. Conexiunile sunt: A1 Bucureşti – Piteşti, DN7 Bucureşti – Târgovişte – Piteşti – Râmnicu Vâlcea – Sibiu – Deva – Arad şi DJ 601A Bucureşti – Roşu – Chiajna – Dragomireşti Deal – limita judeţului Giurgiu.
AGERPRES