'Pe secţiunea 4 şi secţiunea 5 lucrurile evoluează destul de bine. Programul pe care îl avem pe secţiunea 1 şi 5 este ca, în noiembrie, să avem studiul de fezabilitate complet. În momentul de faţă au fost depuse tot felul de studii printre care şi un studiu preliminar geotehnic. Lucrurile evoluează bine, la sfârşitul lunii septembrie avem în program să finalizăm toate forajele pe cele trei secţiuni – 1, 4 şi 5 – şi, în paralel, cu sprijinul Jaspers, să putem definitiva traseul şi pe sectoarele 2 şi 3', a declarat, vineri, directorul general al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), Cătălin Homor, conform Agerpres.
El a admis că termenul pentru predarea întregului proiect de la Sibiu la Piteşti a înregistrat un decalaj de patru luni, iniţial acesta fiind stabilit pentru sfârşitul lunii decembrie.
'A fost un decalaj de patru luni. În luna aprilie este termenul pentru predarea întregului proiect de la Sibiu la Piteşti. Motivele care au generat întârzierile sunt independente de companie (CNADNR – n. r.); au fost ceva probleme în cazul asocierii, în cadrul proiectantului, probleme pe care le-am depăşit şi suntem într-o viteză de realizare normală, poate chiar accelerată', a explicat Homor.
Potrivit acestuia, după predarea studiului de fezabilitate, următorul pas îl reprezintă realizarea proiectului tehnic şi obţinerea autorizaţiei de construire.
'După predarea studiului de fezabilitate, următorul pas raţional este realizarea proiectului tehnic şi obţinerea autorizaţiei de construire, pachet pe care vrem să îl lansăm independent. Când spun autorizaţie de construire, spun şi acord de mediu, toate avizele, certificate de urbanism etc.; ulterior, pe FIDIC roşu, să scoatem la licitaţie lucrările. Deci, noi să executăm proiectul. Noi gândim pentru noi, constructorul doar execută şi atât', a spus şeful CNADNR.
Cătălin Homor a adăugat că proiectul presupune modificarea strategiei de implementare, în sensul că acesta va fi gândit de data aceasta de CNADNR, şi nu de constructor.
'Proiectul aduce în plus o monitorizare foarte atentă – fiecare foraj în parte este verificat de reprezentanţii noştri, de unitatea de implementare. Estimat, avem foraje undeva la 2.000 – 3.000, dar în funcţie de cum evoluează proiectarea vor mai rezulta o serie de foraje dar se fac în paralel cu proiectarea. Principala modificare o reprezintă strategia de implementare, adică nu vom mai scoate la licitaţie FIDIC galben. FIDIC galben reprezintă proiectare şi execuţie, în sensul că dăm constructorului şansa de a gândi pentru companie, şi anume să facă proiectul, chestie cu care eu nu sunt de acord. Constructorul munceşte, nu gândeşte! Noi trebuie să gândim pentru noi'', a precizat Homor, dând asigurări că termenul finalizării autostrăzii rămâne cel stabilit la începutul anului, adică 2021.
Autostrada Sibiu – Piteşti reprezintă prioritatea zero în Masterplanul de Transport al României şi ar urma să închidă culoarul Nădlac – Bucureşti, în prezent executându-se studiul de fezabilitate care trebuia finalizat în cursul acestui an.
La Autostrada Sibiu – Piteşti forajele/investigaţiile geotehnice au demarat în luna mai, 15 iulie fiind termenul avansat iniţial pentru predarea studiilor de fezabilitate (SF) pentru capetele autostrăzii, iar la 15 decembrie trebuia finalizat studiul de fezabilitate final. Termenul final pentru predarea autostrăzii Sibiu-Piteşti este 2021, termenele fiind devansate cu circa 20 de luni.