Horaţiu Berdilă, CEO Romsys: „Piaţa de servicii IT va cunoaşte o creştere anul acesta”

Piaţa de servicii IT va cunoaşte o creştere anul acesta ca urmare a unui reviriment în sectorul corporate, potrivit lui Horaţiu Berdilă, CEO Romsys, unul dintre primii trei integratori IT din România.

Piaţa de soluţii şi servicii software dă semne de dezmorţeală. “În primele şase luni ale acestui an am remarcat că piaţa s-a oprit din cădere. A existat un reviriment în zona de corporate. Companiile au început să treacă de la soluţii de tip  ERP la CRM şi au investit în infrastructură şi soluţii mici. Cred ca va fi o creştere în zona de servicii IT anul acesta, dar nu va fi de două cifre”, a declarat Horaţiu Berdilă, CEO Romsys.

Romsys, membră a grupului austriac New Frontier Group, are peste 2.000 de clienţi din 332 de industrii, de la instituţii financiare şi de asigurări, la companii din telecom, utilităţi, retail şi producţie sau industria de apărare. 250 din clienţii companiei fac parte din TOP 500 cele mai mari companii din România.

În prezent, 65% din venituri provin din vânzarea de soluţii şi servicii IT, iar 15% din business reprezintă clienţii noi. În ceea ce priveşte ponderea dintre sectorul public şi privat, aceasta este de 30% în dreptul sectorului public şi 70% în cel privat.

“Zona sectorului public e bazată pe fondurile europene. Organismele noastre de control trebuie să ajungă la un acord în ceea ce priveşte legea 34 (n.red. OUG 34/2006). Aproximativ 235 de milioane de euro sunt blocaţi în prezent”, a declarat Berdilă.

Romsys a avut afaceri de 52 de milioane de euro anul trecut. Pentru anul acesta compania are aşteptări similare cu 2012. Romsys are 300 de angajaţi, iar 57 dintre aceştia lucrează de mai bine de 10 ani în cadrul companiei.

Romsys a împlinit anul acesta 20 de ani de existenţă, timp în care a livrat peste 3.500 de proiecte IT. Multe dintre proiecte au fost premiere pe piaţa locală. În 1994, Romsys a implementat primul sistem core banking în România, în 1995 primul Sistem Naţional Medical de Urgenţă, iar în urma proiectului realizat pentru Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, românii au peste 30 de servicii electronice la dispoziţie.