– Creștere a cifrei de afaceri la nivel de grup cu 14% față de anul precedent;
– NETOPIA a înregistrat, în medie, 4 milioane de tranzacții lunar, o creștere de 30% în 2023 față de 2022, prin toate metodele de plată online (card și SMS);
– Luna noiembrie a fost cea mai productivă lună ținând cont de valoarea totală procesată, înregistrând o creștere de 15% față de aceeași perioadă din 2022;
– Valoarea medie a unei tranzacții online cu cardul în 2023 a fost de 62 EUR, în creștere cu 15% față de anul precedent.
Numărul de tranzacții procesate a înregistrat, de asemenea, o creștere notabilă de 30% în 2023 față de anul precedent. Ceea ce a reflectat încrederea tot mai mare a utilizatorilor în soluțiile de plată online NETOPIA.
Din punct de vedere demografic, avem o creștere de 4.1% în 2023 a femeilor care au făcut făcut cumpărături online. Astfel, 56.5% dintre cumpărătorii anului 2023 la nivelul platformei NETOPIA au fost femei și doar 43.5% bărbați, în scădere față de 47.6% în 2022.
Tehnologia, noi pași esențiali
„Inteligența artificială îți permite, în prezent, validarea unui business-model într-un timp incredibil de scurt. De la concept la primul produs vândut. De la ideație, la testare empirică. Totul, într-un timp mult mai scurt față de acum 2-3 ani. Poți crea un magazin, doar din click-uri, pe o platformă de e-commerce.
Și va avea deja instalate plugin-uri de căutare, management de stoc și comenzi. Dar și generare de imagini pentru produse și altele. Ne așteptăm ca în următorii ani să vedem magazine care sunt construite în jurul unei singure idei: creare de profit instant.
Vom vedea cum se vor construi website-uri în jurul unor produse unde A.I.-ul dictează fiecare aspect al lanțului. De la producție, la primirea produsului de către client, pentru a putea scoate cât mai mult profit în urma comercializării”, a declarat Horia Grozea, CCO NETOPIA, pentru Capital.
„Smartphone-ul a făcut ca plățile online și offline să devină o comoditate. Acest trend de comodizare a modului în care interacționăm cu cardurile noastre se datorează în principal unor trei factori. Natura umană, nevoia de siguranță și tehnologia. Cu cât tehnologia avansează, cu atât descoperim despre oameni că își doresc ca plățile să fie cât mai simple cu putință și complet securizate.
De aceea, vom vedea, pe viitor, o utilizare tot mai mare a Apple Pay și Google Pay. Motivul este că întrunește toate condițiile. Plătești instant, folosind funcțiile biometrice (amprentă, fizionomia feței și altele), în completă siguranță. În același timp, observăm o democratizare tot mai mare a conceptului de omni-payments.
Un lucru despre care vorbim, la NETOPIA, de peste 10 ani. Principalul promotor al acestui concept este smartphone-ul. Deoarece noi folosim același telefon pentru orice tip de plată (offline sau online), indiferent de sumă”, spune Delia Paceagiu, COO Netopia.