Recrutarea angajaţilor se iniţiază prin intermediul mijloacelor media, cum ar fi anunţurile pe site-urile de job-uri, în ziare, prin intermediul bannerelor sau pe site-ul companiei.
„Principalele criterii în baza cărora invităm candidaţii la un prim interviu sunt reprezentate de motivaţia pentru care au ales Hornbach, capacitatea de a se orienta către client, dorind în acelaşi timp să identificăm care ar fi departamentul sau domeniul de activitate pentru care ar fi potriviţi”, a declarat Mihaela Boghiu, Human Resources Manager Hornbach România.
Dincolo de angajaţii recrutaţi astfel, fiecare magazin nou din reţeaua Hornbach are în rândul personalului şi persoane care activează deja în cadrul companiei şi care ocupă, de cele mai multe ori, o funcţie de conducere în noua locaţie. În acest fel, Hornbach acordă tuturor angajaţilor şansa de a promova în cariera profesională.
„Pentru a sprijini personalul actual în dezvoltarea profesională şi personală, în fiecare an sunt organizate programe speciale menite să îi sprijine pe angajaţi în creşterea pe scară ierarhică în cadrul Hornbach”, a mai afirmat reprezentanta companiei.
Niciun angajat fără cursuri speciale
Potrivit unui studiu realizat în noiembrie 2011, magazinele Hornbach se află pe prima poziţie în preferinţele clienţilor atunci când vine vorba de sortiment, raport calitate – preţ, produse calitative şi, mai ales, consiliere profesională. Pentru a avea specialişti în fiecare magazin, Hornbach susţine programe de şcolarizări pentru orice nou angajat, acest lucru desfăşurându-se în prezent şi pentru magazinul din Timişoara.
„Noii angajaţi nu sunt trimişi în magazine fără a fi şcolarizaţi înainte şi fără să cunoască în detaliu ce trebuie să facă, indiferent de experienţa acumulată până la acel moment. Din acest motiv aceştia participă la training-urile de iniţiere, în care se familiarizează cu modul în care ar trebui să decurgă activitatea lor zilnică din magazin în funcţie de complexitatea departamentului pentru care au fost angajaţi”, a mai spus Mihaela Boghiu.
Hornbach, partener într-un program pilot pentru ocuparea forţei de muncă
O parte dintre noii angajaţi Hornbach Timişoara provin şi din rândul persoanelor ce iau parte la un program de formare profesională pilot pentru meseria de tehnician în comerţ finanţat prin Fondul Structural European în care Hornbach este partener, iar Fundaţia Româno-Germană este beneficiar.
„Suntem mândri că suntem parteneri în acest program, datorită faptului că este pentru prima dată când o Cameră de Comerţ Germană este de acord să emită diplome germane pentru un curs de calificare efectuat în România în meseria de tehnician în comerţ. Este un proiect pilot şi datorită faptului că formarea profesională în sistem dual nu a existat în România, conform programei din Germania, pentru meseria mai sus amintită”, a declarat Andreea Feierstein, Trainer Hornbach România.
Grupul Hornbach, fondat în 1877, activează în 9 ţări europene (Germania, Austria, Olanda, Luxemburg, Elveţia, Cehia, Slovacia, Suedia şi România), operând 135 magazine. În România, Hornbach a deschis primul magazin în 2007, iar în acest moment deţine trei magazine în Bucureşti (Berceni, Militari şi Baloteşti) şi unul în Braşov.