Hotararea nr. 1516/2004 din 16/09/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 157/2004 privind instituirea bursei speciale „Guvernul Romaniei” pentru formarea managerilor din sectorul public

dispozitie Comisiei: a) ministere si institutii care functioneaza in subordinea, in coordonarea sau sub autoritatea acestora; b) autoritati ale administratiei publice locale sau institutii publice care functioneaza in subordinea, in coordonarea sau sub autoritatea acestora; c) serviciile Camerei Deputatilor si ale Senatului, institutiile publice care functioneaza sub controlul Parlamentului; d) Administratia Prezidentiala; e) Aparatul de lucru al Guvernului si institutiile publice care functione

dispozitie Comisiei: a) ministere si institutii care functioneaza in subordinea, in coordonarea sau sub autoritatea acestora; b) autoritati ale administratiei publice locale sau institutii publice care functioneaza in subordinea, in coordonarea sau sub autoritatea acestora; c) serviciile Camerei Deputatilor si ale Senatului, institutiile publice care functioneaza sub controlul Parlamentului; d) Administratia Prezidentiala; e) Aparatul de lucru al Guvernului si institutiile publice care functioneaza in subordinea directa a Executivului; f) regii autonome de interes national; g) agenti economici cu capital majoritar de stat; h) structuri sau organisme internationale in care statul roman isi desemneaza reprezentantii. (2) Prin posturi de raspundere se intelege, in contextul prezentelor norme metodologice, posturi de consilier la cabinetul demnitarului sau de responsabil de proiect finantat cu fonduri de la buget sau atrase de la finantatori internationali. (3) In cazul in care prin procedura prevazuta la alin. (1) nu se pot obtine suficiente locuri pentru repartizarea in bune conditii a beneficiarilor, institutiile prevazute la alin. (1) si solicitate expres in acest sens de catre Comisie vor pune la dispozitie programului, inclusiv prin suplimentarea numarului de posturi aprobat: a) cel putin un post de sef de birou sau echivalent pentru fiecare 100 de angajati; b) cel putin un post de sef de serviciu sau echivalent pentru fiecare 200 de angajati; c) cel putin un post de director adjunct sau echivalent pentru fiecare 300 de angajati. (4) In vederea repartizarii beneficiarilor, Comisia, cu sprijinul Ministerului Administratiei si Internelor – Agentia Nationala a Functionarilor Publici, va stabili: a) o ierarhie a categoriilor de posturi de conducere vacante, in functie de nivelul administrativ si de complexitatea atributiilor de serviciu; b) o corespondenta intre nivelul studiilor absolvite de beneficiarii bursei si categoriile de posturi de conducere vacante. Art. 35. – Absolventii programului de burse pot opta pentru procedurile de repartizare prevazute de Lege sau pentru cariera de manager public, in conditiile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 56/2004. Art. 36. – (1) Repartizarea absolventilor pe posturile vacante se face de catre Comisie in functie de urmatoarele criterii: a) rezultatele obtinute pe parcursul studiilor universitare; b) studiile urmate si experienta profesionala dobandita in afara bursei, respectiv specializari, proiecte realizate si/sau coordonate; c) rezultatele obtinute in urma testarii potentialului absolventului de a deveni bun manager in sectorul public; d) optiunile formulate de absolvent cu privire la domeniul de activitate si la tipul de institutie agreate; e) beneficiul acumularii de competente („clustering”), intelegand prin aceasta, in sensul prezentelor norme metodologice, repartizarea in cadrul aceleiasi structuri a mai multor beneficiari ai bursei, ca mijloc de sustinere reciproca in desfasurarea activitatii. (2) Testarea absolventilor bursei, prevazuta la alin. (1) lit. c), are acelasi continut cu testarea pentru functia de manager public, in conformitate cu prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 56/2004. (3) Comisia va facilita contactele dintre beneficiari si institutiile interesate, in vederea identificarii unor repartizari care sa convina ambelor parti. Repartizarea beneficiarilor se poate face pe aceste posturi reciproc agreate, sub rezerva aprobarii Comisiei. (4) Conform art. 13 alin. (2) din Lege, incadrarea pe posturile vacante se face prin derogare de la prevederile legale referitoare la incadrarea pe post, pe baza de concurs sau de examen, aplicabile functionarilor publici si personalului contractual. Prin derogare de la aceleasi prevederi, incadrarea se face pe pozitii de conducere sau de raspundere, cu conditia indeplinirii criteriilor de performanta prevazute in fisa postului. (5) Propunerea initiala a schemei de repartizare se face de catre partenerul de implementare, impreuna cu Ministerul Administratiei si Internelor – Agentia Nationala a Functionarilor Publici, Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca si membrii Comisiei care fac parte din sectorul public. La aceasta sedinta pot fi invitati si alti reprezentanti ai structurilor prevazute la art. 34 alin. (1), in vederea obtinerii unei scheme de repartizare cat mai eficace. (6) Hotararile Comisiei, prin care absolventii sunt repartizati pe posturile vacante, se comunica institutiilor in cauza, precum si Ministerului Administratiei si Internelor si Agentiei Nationale a Functionarilor Publici, care iau toate masurile necesare in vederea numirii sau incadrarii pe post. Art. 37. – (1) In cadrul perioadei in care trebuie sa desfasoare activitate in sectorul public: a) beneficiarii pot propune Comisiei transferul pe un alt post identificat in cadrul structurilor prevazute la art. 34 alin. (1); b) beneficiarii pot solicita Comisiei, cel mult de doua ori si pentru motive temeinice, sa fie repartizati in cadrul altei structuri decat cea in cadrul careia au fost repartizati initial. (2) In cazurile prevazute mai sus sau prin propria decizie, Comisia poate dispune transferul beneficiarilor cu luarea in considerare a criteriilor prevazute la art. 36 si a prevederilor Legii nr. 53/2003 – Codul muncii. (3) Carierei de functionar public a beneficiarilor i se aplica toate prevederile referitoare la promovarea rapida in functia publica, in conformitate cu dispozitiile art. 10 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 56/2004. Art. 38. – Incepand cu anul 2005, Comisia prezinta Guvernului si publicului raportul sau anual de activitate, pe care il pregateste impreuna cu partenerul de implementare.