Hotel celebru de pe litoralul românesc, amendat de ANPC

Hotelul Delta din Jupiter a fost sancționat cu o amendă de 63.000 de lei de către Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), în urma unui control care a dezvăluit mai multe nereguli grave. Echipele de inspecție au găsit o serie de deficiențe îngrijorătoare, inclusiv produse alimentare expirate, alimente depozitate direct pe paviment și condiții de igienă necorespunzătoare.

Reprezentanții ANPC au anunțat desfășurarea unei acțiuni de control la Hotelul Delta din Jupiter, care este administrat de operatorul economic Delta Aurora SA. Echipele de inspecție au descoperit multiple nereguli, printre care utilizarea de produse nesigure, inclusiv materii prime cu data durabilității minime depășită și altele cu modificări ale stării termice, contrar instrucțiunilor producătorilor. De asemenea, au fost constatate probleme legate de depozitarea produselor alimentare și a materiilor prime direct pe paviment.

De asemenea, erau utilizate agregate frigorifice insalubre, destinate băuturilor îmbuteliate, în care se depozitau materii prime şi alimente, echipamente frigorifice cu deficienţe de structură (cheder şi rafturi cu urme pregnante de rugină), era folosit un spaţiu insalubru al blocului alimentar, destinat depozitării legumelor şi fructelor utilizate în procesul tehnologic, erau utilizate, la bar, materii prime care conţin, ca ingredient, E129 “Rosu Allura”, fără a informa consumatorii asupra riscurilor de sănătate

Sursa foto: ANPC
Sursa foto: ANPC

Practici comerciale înşelătoare

Echipele de control au mai descoperit folosirea unor practici comerciale înşelătoare prin informarea intenţionat eronată cu privuire la compoziţia şi ingredientele preparatelor finite destinate consumatorilor; condiţii tehnice improprii: deficienţe de structură ale pavimentului si ale pereţilor în 2 din camerele de cazare ale unităţii, verificate prin sondaj, neetichetarea conformă a amperajului aparatelor de curent electric din unităţile de cazare verificate, lipsa informării consumatorilor, în spaţiile de cazare, şi a mapelor de servicii gratuite şi contracost, conform clasificarii unităţii de cazare de trei stele.

”Din păcate comisarii ANPC întâlnesc şi astfel de situaţii în cadrul controalelor. Chiar dacă au fost consiliaţi, unii operatori economici continuă să ignore prevederile legii, motiv pentru care suntem nevoiţi să luăm măsura opririi activităţii, menită să preîntâmpine punerea în pericol a consumatorilor”, a declarat Sebastian Hotca, preşedinte interimar al ANPC.

Comisarii ANPC au amendat unitatea cu 63.000 de lei, au decis închiderea temporară a blocului alimentar, până la remedierea deficienţelor, oprirea definitivă de la comercializare a produselor alimentare neconforme, remedierea deficienţelor de informare, în termen de maximum 30 de zile.