Hotelul vedetelor câştigă, cu discreţie, milionul de euro

Un hotel din Capitală a intrat în clasamentul celor mai bune 136 de unităţi de cazare din lume. În cartea de vizitatori figurează semnături celebre, precum cele ale Beyoncé sau Deep Purple. Adrian Petre, proprietarul Carol Parc, a reuşit această performanţă la doar nouă luni de la deschiderea unităţii. Şase milioane de euro a investit omul de afaceri în hotelul de cinci stele, conceput din start după regulile exclusivismului. Adrian Petre (49 de ani), devenit inve

Un hotel din Capitală a intrat în clasamentul celor mai bune 136 de unităţi de cazare din lume. În cartea de vizitatori figurează semnături celebre, precum cele ale Beyoncé sau Deep Purple. Adrian Petre, proprietarul Carol Parc, a reuşit această performanţă la doar nouă luni de la deschiderea unităţii.

Şase milioane de euro a investit omul de afaceri în hotelul de cinci stele, conceput din start după regulile exclusivismului. Adrian Petre (49 de ani), devenit investitor în turismul românesc după ce s-a şcolit câţiva ani în industria dură a ospitalităţii new-yorkeze, este sigur că, în 2008, primul an de la deschidere, hotelul va înregistra o cifră de afaceri de peste un milion de euro. Ideea de a lansa un astfel de proiect în România i-a venit pe vremea când era şeful recepţiei hotelului Lowell din New York, o unitate de cazare din inima Manhattanului. Celebrităţi precum Madonna, Naomi Campbell, George Michael, David Bowie, Bill Gates sau fostul preşedinte al Statelor Unite, Ronald Reagan au apelat de-a lungul timpului la serviciile acestui hotel în primul rând pentru că au avut garanţia discreţiei. „De obicei, cei care vor să fie văzuţi se duc la un anume hotel. Lowell era pentru cei care nu vor să fie văzuţi. Acelaşi principiu stă şi la baza Carol Parc Hotel“, punctează Petre caracteristica de bază a unui hotel exclusivist.

Dar de ce mai toate vedetele care concertează în România sunt cazate la Carol Parc Hotel? În primul rând, pentru că hotelul are parteneriate cu organizatorii de astfel de evenimente, precum Emagic şi Phoenix. „Mai toţi cei care concertează prin intermediul celor două companii sunt cazaţi la noi“, spune omul de afaceri. Dar sunt şi situaţii în care este contactat de companii străine, cum s-a întâmplat în cazul concertelor ţinute la Bucureşti de Deep Purple şi Kylie Minogue.

Avion la scară şi shopping la miezul nopţii

Calitatea serviciilor hotelului a fost recunoscută şi de celebra revistă Conde Nast Traveller, cea care luna trecută a întocmit un top al celor mai bune 136 de hoteluri din lume, Carol Parc Hotel fiind singurul nominalizat din România şi din Europa de Est. Mai mult, revista recomandă celor care doresc discreţie totală închirierea întregului hotel pentru doar 19.000 de euro pe noapte. De menţionat faptul că cele trei zile de cazare ale cântăreţei americane Beyoncé, împreună cu stafful său, au adus încasări de aproximativ 45.000 de euro.

Şi totuşi, cum a ajuns un hotel mic, total necunoscut în urmă cu nouă luni de zile, să câştige clienţi atât de mari şi un grad mediu de ocupare de circa 30%? Adrian Petre spune că a selecţionat atent publicul căruia i se adresează şi nu a râvnit la „marea felie“ a conferinţelor şi seminariilor de afaceri, segment spre care s-au orientat mai toate hotelurile din Capitală. Îşi doreşte acei clienţi cărora să le poată face pe plac, chiar dacă solicitările lor tind uneori să frizeze imposibilul. Spre exemplu, o vedetă a cerut un avion cu care să se poată deplasa de la Cluj la Bucureşti. O alta a dorit să facă shopping în miez de noapte, astfel că magazinele unui mall au fost deschise special pentru respectiva persoană. Au fost însă şi dorinţe care nu s-au putut materializa. „Ni s-a cerut să punem un Maybach la dispoziţia unui oaspete, lucru pe care nu l-am putut realiza“, spune Petre. Pe viitor însă, speră ca „imposibilul să poată deveni posibil“. Mai speră şi ca investiţia sa de şase milioane de euro să fie recuperată într-o perioadă de şapte-zece ani.

Iniţial, calculase că va avea nevoie de o investiţie de 1,5 milioane de euro, bani care urmau să acopere costurile de renovare a clădirii viitorului hotel. Imobilul, vechi de circa o sută de ani, a fost cumpărat de către Adrian Petre în 2002 atât pentru poziţia strategică pe care o are, cât şi ca investiţie imobiliară, în primă fază. Lucrările au fost realizate inclusiv cu muncitori străini din Italia, Austria şi Polonia. Iar ceea ce se dorea a fi la început o reşedinţă de familie a devenit o nouă unitate de cazare.

Pentru anul acesta, Adrian Petre se aşteaptă la o cifră de afaceri de cel puţin un milion de euro, fiind încrezător că această estimare va fi depăşită. Mai mult, speră că în vara anului viitor gradul de ocupare al hotelului va creşte la 60%-65%. „Avem mai multe rezervări pentru luna martie 2009 decât pentru săptămâna viitoare“, spune acesta.

Ofertele de cumpărare a Carol Parc Hotel nu lipsesc nici ele. Cea mai recentă aparţine unui proprietar de hoteluri de trei stele, care i-a oferit lui Adrian Petre o sumă de 14 milioane de euro. „M-am gândit serios la această ofertă, dar conceptul lor nu coincidea cu al nostru, aşa că am refuzat-o. Totul este de vânzare, dar, dacă o voi face, voi vinde cuiva care va duce mai departe acest concept, aşa cum l-am creat“, conchide el.

14 milioane de euro i-au fost oferiţi lui Adrian Petre pentru Carol Parc Hotel. Deşi admite că este o sumă tentantă, a refuzat oferta.